Kryzys nie jest taki straszny, jeżeli będziesz uważnie śledzić to co się dzieje i aktywnie robić, to co pomaga go przezwyciężać. Rozmawialiśmy na ten temat w audycji Radia Internetowych Sprzedawców . Nasi słuchacze zrobili w trakcie spotkania notatki i oto powstała fantastyczna recepta słuchaczy na kryzys.
Kryzys stanowi jeden z etapów, przez który należy przejść, prowadząc jakikolwiek biznes. Jeżeli jeszcze tego nie doświadczyliśmy, to znaczy, że zbyt krótko jesteśmy na rynku. Można by rzec, że czas prosperity to okres pomiędzy kryzysami, dlatego należy być przygotowanym na nie tylko na święcenie sukcesów w biznesie, ale również na gorsze okresy. Oczywiście, nie da się uniknąć negatywnego wpływu kryzysu na naszą działalność, jednak zawsze można się spróbować wcześniej „przymierzyć” i oswoić z świadomością, że trzeba będzie jakoś przetrwać gorsze dni.
Według tego co było w audycji to oczywiście najważniejsza jest edukacja I rzeczywiście jest to świetny sposób jednak uważam, że sama edukacja czyli wiedza nie pomoże trzeba ją testować i analizować wyniki co pozwoli nam ulepszać biznes. Dlatego wydaje mi się, że jeśli ktoś tego nie robi to w kryzysie jest na to najlepszy czas. To co mówił Paweł Krzyworączka ważne jest dbanie o klienta. Bo teraz ci klienci może nie dadzą nam wielkiego profitu to na pewno bardziej nam zaufają. A to sprawi, że chętniej zostawią u nas swoje pieniądze. Podsumowując najlepsze recepty na kryzys to wg mnie edukacja, analiza strategii i szacunek do klientów oraz związany z tym odpowiedni marketing.
Recepta na kryzys:
Po pierwsze i najważniejsze:
– Zostań ekspertem
Po drugie:
– zostań ekspertem
Po trzecie:
– zostań ekspertem
A pozatym:
Receptą na kryzys jest chęć uczenia sie nowych rzeczy, szukania nowych, lepszych rozwiązań, możliwości obniżania kosztów dla naszego biznesu.
Nie musisz się znać na wszystkim, nie musisz się znać na sprawach technicznych w internecie, php, grafice itp. to zrobią za ciebie wynajęci ludzie.
Absolutnie musisz się znać na:
– własnym rynku, czyli grupie docelowej
– marketinku, czyli jak sprzedawać, pisaniu ofert, persfazji
– muszisz znać swój produkt
Są 4 podstawowe punkty aby twój ebiznes pokonał kryzys:
1. musisz umieć pisać perfekcyjne ofety
2. musisz mieć doskonałą pbsługę
3. musisz dawać gwarancję satysfakcji
4. I najwazniesze: musisz mieć bazę adresów e-mail.
Pamiętajmy, aby wzorować się na innych ekspertach.
Moja recepta na kryzys to:
– wciąż na nowo analizować swoją grupę docelową i odpowiednio dostosowywać do jej potrzeb swoją ofertę sprzedażową,
– zwiększać swoje umiejętności sprzedażowe poprzez doskonalenie warsztatu nowoczesnej sprzedaży internetowej (książki, e-booki, kursy, szkolenia),
– dopracowywać swoje oferty pod kątem swojej grupy docelowej,
– jeśli nie prowadzimy jeszcze sprzedaży – przeanalizowanie co możemy sprzedawać – na czym się znamy lub co nas fascynuje co da nam przewagę w postaci możliwości dość szybkiego osiągnięcia statusu eksperta w danej dziedzinie,
– jeśli potrafimy powiedzieć o sobie, że dysponujemy wiedzą z jakiegoś konkretnego zakresu, na który istnieje lub może zaistnieć zapotrzebowanie to dobrym wyjściem na kryzys jest rozpoczęcie sprzedaży szkoleń z tego zakresu – zaleta minimalne koszty rozpoczęcia takiej działalności w oparciu o np. ekademię,
– dawać więcej niż konkurencja a nie taniej niż ona i zarabiać na tym więcej!!!
– odwrócić ryzyko zakupu – przejąć na siebie ryzyko pozostawiając klientowi satysfakcję zerowego ryzyka
– budowanie i mądre wykorzystywanie bazy danych swoich klientów
– aktywne udzielanie się w społecznościach poruszających zakres i tematykę naszej specjalizacji
– pozytywne nastawienie
Witaj Mirku,
Jestem pod wrażeniem jak dynamicznie
się rozwija twoja działalność oparta
na zarabianiu na wiedzy.
Muszę przyznać, że nic nie wpłynęło
na mnie tak bardzo jak twoja determinacja
w tworzeniu swojego ebiznesu opierając
się najpierw na szkoleniu Wandy Loskot
a także wiedzy Piotra Majewskiego,
a potem po prostu cykliczne wprowadzanie
tak oczywisctych szkoleń, które uczą
podstaw.
Zrozumiałem coś niesamowicie prostego,
że chodźbym miał wiedzę (nie wiem jak
dużą i obszerną), to jeśli jej nie
wykorzystam i nie użyję narzędzi, które
są po prostu dostępne dla każdego TU
i TERAZ (czasem nawet za darmo bo jeśli
chodzi o baze mailowe to można użyć nawet
takiego MAILMAN’a)…
Mailman Link:
http://www.gnu.org/software/mailman/index.html
…to po proastu nigdy nikt nie rozpocznie
swojego biznesu ti i teraz…
To nigdy się nie stanie jeśli nie podejmiemy
AKCJI lub inaczej… DZIAŁANIA w celu zmiany
swojej sytuacji.
Pioerwszą recetą na kryzyst jest podjęcie
działania. Jeśli chcesz założyć bloga,
to go załóż. Niech osoba która chce założyć
bloga eksperckiego po prostu zacznie działać!
1. Załóż bloga… emanuj swoją pasją,
i dziel się tym co kochasz… patrząc
na to jakbyś miał miał pracować za darmo
całe życie… dla pasji…
2. Gdzie? Wybierz swoją społeczność.
Wybierz forum, poratl społecznościowy,
udzielaj się jako ekspert, a TWOJĄ
wizytówką i jednocześnie największym
AKTYWEM niech będzie twoja ekspercka
witryna (blog).
Niech to będzie darmowy blog przykładowo na:
https://www.blogger.com
Niech zacznie się dzielić wiedzą, która
zainteresuje ludzi szukających tej wiedzy.
3. Miej elitarną listę adresową.
Nie sprzedawaj! Ale ZBUDUJ wspaniałe
relacje, które będą procentowały
dla Ciebie przez następne miesiące
i lata.
Istotnym punktem jest by po prostu,
stworzyć przyjacielskie relacje.
Przykładów widać wiele… Mirek…
swpowodowałeś, że osoba (osoby), które
były u Wandy zaufały Twoijej intuicji
i teraz chcą być koło Ciebei i kupować
to co masz do zaoferowania. To idealny
przykład. Przykład Barbary…
4. Udzielaj się w społecznościach
tematycznych.
5. Badaj swój wewnętrzny rynek.
W zasadzie to powinno być początkiem, ale
trzeba wziąć pod uwagę, że jeśli osoba
nie zacznie najpierw dzielić się swoją
pasją to nie otworzy się na działanie,
które wyzwoli twórczość , której efektem
może być rozszerzenie działalności.
Mówię tutaj o stworzeniu najpierw zaplecza
swojej pasji gdzie osoba nowa czuje się
pewnie, a następnie będzie tworzyła
zaplecze dla swojego ebiznesu.
Bez pasji nie ma twórczego działania,
bez twórczego działania nie ma chęci,
bez chęci nie ma biznesu.
Zacznij od pasji.
Zacznij od emanacji twórczości.
Stań się eksprtem swojej pasji.
A wtedy zacznij badać rynek.
To otworzy drogę dla ludzi, którzy
są początkujący i boją się otworzyć
na nowe.
Mirku, dziękuję za twoje działania.
Inspirujesz do działania.
Pozdrawiam
Radosław Jura
radek@fanklub.pl
Oto moje podsumowanie z dzisiejszej audycji:
Czy kryzys zwiększy potencjał ebiznesu? Tak, ponieważ:
1. wiele biznesów stacjonarnych przeniesie się do sieci, będą szukać większego rynku zbytu;
2. zwiększy się konkurencja, gdyż będą powstawać nowe firmy,
3. kryzys motywuje do myślenia i ludzie będą poszukiwać nowych rozwiązań;
4. łatwiej będzie pozyskać dobrych pracowników, którzy zostali zwolnieni z innych firm;
5. w internecie są niższe koszty;
6. w związku z kryzysem wzrosło zapotrzebowanie na wiedzę, ebooki, szkolenia biznesowe, doradztwo marketingowe;
7. więcej osób kupuje w internecie by kupować taniej, jednakże strategia niskich cen nie jest najkorzystniejszym rozwiązaniem, ponieważ trudno uzyskać naprawdę dobry produkt w niskiej cenie.
Co należy w takim razie robić podczas kryzysu (a właściwie zawsze przy prowadzeniu ebiznesu)? Nie ma szybkich recept na ebiznes. Dlatego należy:
1. uczyć się i rozwijać, gdy się czegoś nie umie trzeba wchodzić w społeczności internetowe, które mogą pomóc w rozwiązaniu problemu, lub oddelegować zadanie,np. zatrudniając osoby znające się na danej dziedzinie;
2. szukać tego co chce się robić, wymyślić coś w czym będzie się dobrym i doskonalić się w tym;
3. wybrać grupę docelową (rynek wewnętrzny), do której kierowane będą oferty;
4. pisać perfekcyjne pod wzgledem wyglądu i treści oferty, by przemawiały na naszą korzyść;
5. budować bazę mailingową klientów;
6. skupić się na klientach, dbać o nich, o ich doskonałą obsługę, aby zadowoleni polecali innym nasze usługi czy produkty;
7. udzielać „gwarancji satysfakcji”;
8. przede wszystkim budować swój wizerunek eksperta, zaistnieć jako ekspert w danej dzedzinie, ponieważ w internecie jest bardzo dużo informacji, ale trudno jest znaleść wartościową wiedzę.
Od siebie dodam jeszcze radę na czas tzw. kryzysu: myśleć pozytywnie i działać :)
Dobrej nocy!
Skup się na swoich mocnych stronach. Postaw na współpracę. Pomóż innym osiągnąć to, czego pragną. Staraj się bardziej i jeszcze bardziej. Ogłaszaj to jak najszerzej. To powinno wystarczyć :).
Jak sobie poradzić w czasie kryzysu?
Kryzys jest przede wszystkim szansą na zaktywizowanie się w ebiznesie. Ebiznes to jest jedna z tych dziedzin przedsiębiorczości, która najmniej odczuwa kryzys, a nawet można by zaryzykować twierdzenie, że nie odczuwa go wcale. Potwierdzają to eksperci zarówno od sprzedaży na Allegro (Marta Chłodnicka), jak i od sprzedaży szkoleń internetowych (Mirek Szmajda, Paweł Krzyworączka).
Kryzys sprawił pewne przebudzenie sprzedawców internetowych. Ludzie zaczęli się interesować, jak sobie poradzić z ewentualnym spadkiem sprzedaży, co jest dobrym objawem, gdyż prowadzi do twórczego myślenia i szukania nowych rozwiązań. Ludzie zaczynają też szukać solidnej i rzetelnej wiedzy na temat copywritingu i marketingu. Zaczyna się też walka o klienta w pozytywnym tego słowa znaczeniu, a mianowicie skłania do większej dbałości i troski o klienta, o interesowanie się jego autentycznymi potrzebami i o bycie dla niego prawdziwym ekspertem, potrafiącym odpowiedzieć na każde pytanie i odpowiadającym na zapytania wszystkich klientów, bez dzielenia ich na tych więcej wartych, którzy są mili i dużo kupują i tych mniej wartych, którzy są niemili i którzy być może nigdy niczego ode mnie nie kupią.
Kryzys wymaga i motywuje ludzi do głębszych przemyśleń, co jeszcze mogliby zrobić, aby zarobić. Wydaje się, że kryzys bardziej motywuje do myślenia i do stawiania sobie nowych celów niż do załamywania się.
Kryzys wzmaga aktywność ebiznesową. Dzięki kryzysowi wiele biznesów przeniesie się do Internetu. Ludzie stają się bardziej przedsiębiorczy. Ebiznes jest cały czas w formie rozwoju i dla każdego znajdzie się tu miejsce.
Tak więc kryzysu nie należy się bać i wpadać w panikę, lecz dostrzec w nim szansę.
Sposobów na poradzenie sobie z kryzysem za pomocą działalności ebiznesowej jest kilka.
1. Sprzedaż w Internecie, na przykład na Allegro, w sklepach internetowych.
– Perfekcyjne oferty: Postaraj się. Dopracuj swoje oferty, ich wygląd i opisy. Wypisz wszystkie atuty tego, co sprzedajesz.
– Doskonała obsługa klienta: Dbaj o każdego klienta tak, jakby był on dla Ciebie najważniejszy na świecie. Odpisuj na wszystkie pytania. To sprawi, że ludzie będą chcieli nawet więcej zapłacić, a być obsłużonymi przez Ciebie, a nie przez Twoją konkurencję.
– Jakość produktów: Dbaj o wysoką jakość swoich produktów. Nie zaniżaj cen!
– Daj gwarancję satysfakcji: Jest to tzw. odwracanie ryzyka, aby klient czuł się komfortowo kupując ode mnie. Ryzyko bierz na siebie.
– Baza adresów e-mailowych: Dzięki temu możesz utrzymywać stały kontakt ze swoimi klientami.
2. Programy partnerskie.
Jest ich coraz więcej i dają duże możliwości dla ludzi przedsiębiorczych, którzy chcą rozpocząć działalność w ebiznesie.
3. Zdobywanie wiedzy poprzez:
– Uczestnictwo w warsztatach na temat ebiznesu.
– Czytanie literatury na temat ebiznesu, copywritingu, marketingu.
– Czytanie specjalistycznych blogów i stron internetowych.
– Uczestnictwo w społecznościach internetowych, zwłaszcza forach tematycznych na temat ebiznesu.
4. Tworzenie własnych warsztatów i kursów internetowych., bycie ekspertem.
Nadchodzi czas ekspertów od ebiznesu. Wzrasta zapotrzebowanie na szkolenia internetowe, ebooki, różne produkty informacyjne.
W Sieci jest za dużo chaotycznie podawanych informacji. Trudno się w tym wszystkim rozeznać, znaleźć jakiś blog czy serwis z uporządkowaną i wartościową wiedzą.
Portale z rzetelną wiedzą i kursami internetowymi będą teraz przechodziły swój rozkwit. Twórcy kursów cały czas będą teraz mieli zlecenia, bo ludzie zaczynają się do tego coraz bardziej przekonywać. Będzie napływać coraz więcej klientów.
Właśnie teraz jest czas, aby zaistnieć w Sieci jako ekspert.
5. Szukanie własnych, nowych rozwiązań.
– Zastanawianie się, na czym się znam i co chcę w życiu robić.
– Badanie rynku.
– Szukanie własnej niszy.
– Budowanie i wdrażanie własnej strategii.
– Szukanie sposobu na oszczędzanie i obniżanie kosztów.
– Szukanie nowych klientów.
– Większa dbałość o już posiadanych klientów.
– Poszerzanie rynku odbiorców.
W ebiznesie nie ma drogi na skróty. Nie ma recept na szybki zarobek. Ebiznes jest dla tych, którzy są gotowi na ciężką pracę i na ciągłe uczenie się. W ten sposób każdy niemal ebiznes można zacząć od zera i odnieść sukces. Tak więc przezwyciężaj obawy, rozwijaj się, zdobywaj wiedzę i działaj!
Czy kryzys zwiększy potencjał e-biznesu?
Kryzys – namacalny fakt,czy stan umysłu?
Z pewnością skuteczny nośnik treści, bo jest to coś, co i nas dotyczy i jest częścią naszego życia.
Co bywa zaskakujące, dla wielu jest spodziewany, ale też pożądany. Zauważa się więc niejako bum na kryzys… także wśród specjalistów e-biznesu.
U wielu szefów firm pierwszą odpowiedzią na zbliżającą się recesję jest zmniejszanie kosztów działalności przedsiębiorstwa i szukanie nowych pomysłów na utrzymanie swojej pozycji na rynku. Wymaga to myślenia, poszukiwania nowych rozwiązań. Motywuje do zastanawianie się nad tym, co mogliby jeszcze zrobić, by zwiększyć rynek zbytu swoich produktów.
„Kryzys” to najlepszy moment, by dopracować swoje oferty, zwrócić uwagę na ich prezentację i oczekiwania nabywców oraz lepiej korzystać z możliwości jakie oferuje internet.
Zauważa się trend do przenoszenia działalności do sieci lub większego je wykorzystania w działalności firmy, co wiąże się z coraz większym zapotrzebowaniem na wiedzę dotyczące skutecznego wykorzystania tego medium w biznesie.
Nadszedł więc dobry czas dla ekspertów e-biznesu…
W sieci jest coraz więcej informacji, także wartościowej wiedzy, do której jednak coraz trudniej dotrzec.
Jeśli wiesz, jak uzyskać dostęp do niej staniesz się kimś ważnym dla tych, którzy jej szukają.
Firmy poszukują nowych, skutecznych metod poszerzania bazy nowych klientów i utrzymania ich jak najdłużej.
Są wśród nich takie, które zawężają grupę docelową do tych bardziej zmotywowanych klientów, inne dostrzegają potencjał w każdej osobie, która do nich przyjdzie.
W jednym, jak i w drugim przypadku starają się pozyskać przychylność klienta także poprzez podnoszenia jakości obsługi. Internet idealnie nadaje się do tego…
Bądź więc ekspertem lub korzystaj z ich usług…
Jeśli posiadasz specjalistyczną wiedzy w zakresie e-biznesu, wykorzystania narzędzi internetowych w działalności firmy, Twoja oferta współpracy zostanie nie tylko przychylnie przyjęta, ale jest wręcz oczekiwana.
Zauważa się także zjawisko odwracania się klienta od domów handlowych, specjalistycznych butików. Klient szuka czegoś tańszego w internecie nie zmieniając przy tym swoich oczekiwań, co do wymagań wobec produktu. Firmy, które przenoszą do sieci swój biznes chociażby ze względu na mniejsze koszty jej prowadzenia, pamiętają, aby nie pogarszyć przy tym jakości swoich usług.
Walka cenowa z konkurencją nie jest także metodą utrzymania się na rynku, gdyż odbędzie się to kosztem pogorszenia jakości obsługi, zwiększeniem czasu przeznaczonego na obsługę transakcji i kosztów działalności.
Co jest więc gwarantem utrzymania się na rynku w czasach kryzysu? Jest to z pewnością:
– tworzenie perfekcyjnych ofert,
– doskonała obsługa klienta,
– gwarancja satysfakcji, która powoduje, że klient jest skłonny zapłacić nawet więcej,
– budowanie bazy klientów, w oparciu o tych, którzy już nam zaufali.
Kryzys to także czas zwiększonej konkurencji, rynek staje się bardziej konkurencyjny…
Wymaga to od przedsiębiorcy, zdobycia umiejętności skutecznego wykorzystywania internetu w działalności firmy, jako nowej formy dotarcia do klienta.
Zapotrzebowanie na tego typu wiedzę, czy ekspertów z e-biznesu będzie coraz większe.
Ważną rzeczą dla firmy jest tworzenie swojego rynku wewnętrznego lub znalezieniu niszy, grupy docelowej jeżeli jest zapotrzebowanie na dany produkt, co wymaga dokładnego zbadania rynku.
Należy pamiętać, że tak jak każdy biznes także e-biznes, by odniósł sukces wymaga dużego zaangażowania i tworzenia warunków do jego rozwoju.
Pozdrawiam
Andrzej Pęczak
………………………………………………..
„Jak w czasach kryzysu zarobić milion euro?”
– kontakt@peczak.pl
Stworzenie powyższej recepty było jednocześnie konkursem
Oto zwycięzcy: Sandra oraz Bardek. W nagrodę otrzymują udział w warsztatach ZarabianieNaEkademia.pl
Oprócz tego 4 osoby otrzymują kupon rabatowy z 50% upustem na warsztat: Andrzej, Radosław Jura, Sly oraz Iwona.
Tak naprawdę, to każdy kto robił notatki, słuchał audycji lub teraz choćby przeczyta te komentarze, wygrywa. Wygrywacie bowiem szansę skorzystania na kryzysie. Zamiast biadolenia, zbierz wiedzę której potrzebujesz i zabierz się do pracy. Możliwości w ebiznesie są naprawdę ogromne.
Gratuluję zwycięzcom i dziękuję wszystkim za zgłoszenia.