Jak już pisałem – im więcej zmysłów użyjesz w swoim przekazie marketingowym, to tym większą będziesz mieć szansę na wysokie zrozumienie i zaangażowanie.
Największą liczbę zmysłów i największe zaangażowanie możesz dziś uzyskać w sieci za pomocą instrukcji wideo. I to najlepiej instrukcji wideo stworzonych w programie Camtasia Studio.
Po pierwsze za pomocą przekazu wideo na o wiele dłużej możesz zatrzymać internautów na swoich internetowych stronach. Obejrzenie wideo wymaga czasu. Nie da się „przeskanować” wzrokiem wideo, tak jak to się robi z tekstem. Na stronie internetowej filmów nie można przewijać w przyspieszonym tempie. Co najwyżej można przeskakiwać z jednego fragmentu na drugi. I też nie zawsze. Udowodnione jest już, że na stronach internetowych na których umieszczone zostają filmy uzyskują w statystykach o wiele dłuższy czas przebywania na nich, niż to było przed ich wstawieniem.
Po drugie wideo jest przyjemniejsze w odbiorze niż tekst. Dlatego właśnie dziś o wiele więcej ludzi woli oglądać telewizję niż czytać książki. Wideo wymaga o wiele mniej wysiłku niż czytanie. Przekazuje zarówno ruchomy obraz, jak i dźwięk. W ten sposób możesz dużo więcej wyrazić niż tylko za pomocą tekstu i obrazków.
O wiele łatwiej jest coś pokazać niż to opisywać. Wideo może przekazać w kilku sekundach, to co niekiedy trzeba by pokazywać na dziesiątkach zdjęć. Ruchomy obraz jest bliższy rzeczywistości niż obraz statyczny.
Dodanie ścieżki dźwiękowej do filmu pozwala na wprowadzanie potencjalnego klienta w różny nastrój. Ludzki głos na wideo przybliża odbiorcę do ciebie i pozwala mu bardziej poczuć to, co masz do przekazania. Za pomocą głosu, intonując go i zmieniając tempo, a także wykorzystując ton i barwę, możesz wprowadzać dodatkowe emocje.
Połączenie wideo i dźwięku sprawia, że masz potężny oręż w swojej walce marketingowej w internecie. I wcale nie musisz tutaj być filmowcem na miarę zdobycia Oskara. Najważniejsze w internecie aby być autentycznym. A wideo jak najbardziej pomaga ci to stosunkowo łatwo i szybko osiągnąć.
Wreszcie po trzecie Camtasia Studio, jako jedyny znany mi program do instrukcji wideo, potrafi zaangażować odbiorcę w czynne odtwarzanie filmu. Program ten potrafi bowiem nie tylko produkować zwykłe filmy, ale również interaktywne wideo.
Produkcje z Camtasia Studio mogą być opatrzone w tekstowe menu, umożliwiającego szybkie poruszanie się po poszczególnych fragmentach filmy. Filmy mogą zawierać aktywne obszary, których kliknięcie może przenosić na różne internetowe strony. Możesz stworzyć wideo, które będzie zawierać interaktywne ankiety. A od wersji Camtasia Studio 7.1, możesz nawet wyprodukować film z wyszukiwarką odszukującą treść wewnątrz filmu! Ale o tym napiszę następnym razem.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak więcej zarabiać i sprzedawać dzięki instrukcjom wideo, to zgłoś się na stronie SztukaInstrukcjiWideo.pl, a dostaniesz informacje o bezpłatnym szkoleniu oraz pełnej wersji nowego warsztatu o tworzeniu instrukcji wideo.
Video to najprzyjemniejsza forma odbioru przekazu. Tego nie przebije w żadem sposób najlepszy tekst w PDF.
Trudniej też go przygotować, ale z Twoja pomocą Mirek „góry można przenosić”
pozdrawiam
Roman
Zgadzam się Mirku z Tobą w 100 %. Film video jest łatwiejszą i przyjemniejszą formą odbioru informacji niż czytanie tekstu.Szczególnie w sytuacji gdy nasza koncentracja wzięła wolne.Sama czasami sięgam po MP3 bądź video mimo, że kocham czytać.
Pozdrawiam
W pracy robię teraz instrukcję używania serwisu internetowego. Ma ona być wysyłana do klientów i dlatego pewnie ma być pisana.
Opisuję to, robię zrzuty ekranu.
Można by zrobić 10 minutowy filmik i pokazać wszystko znacznie łatwiej i na pewno bardziej przystępnie dla klienta. Klient wiedziałby gdzie kliknąć. Zapoznałby się szybciej z oprogramowaniem, bez czytania długiej epistoły.
Z drugiej strony mając papier lub pdf można zajrzeć szybko gdzie coś jest, jeśli się zapomni jakiś szczegół.
Instrukcję w postaci filmiku, można zrobić dużo szybciej.
Bardzo łatwo się edytuje. Jest to trochę żmudne ale można wyciąć wszystkie eeee, yyyy, momenty zagapienia się czy niepotrzebne zdania.
Ja się ostatnio coraz bardziej przekonuję do multimediów, gdy się zorientowałam że można przesłuchać audiobook w ciągu ok. 4 godzin.
Nie ma szans żeby przeczytać książkę czy ebook w takim czasie.
Piszesz ==> „za pomocą przekazu wideo na o wiele dłużej możesz zatrzymać internautów na swoich internetowych stronach. Obejrzenie wideo wymaga czasu. Nie da się „przeskanować” wzrokiem wideo, tak jak to się robi z tekstem.”
No nie da się, ale co to ma do zwiększenia sprzedaży? Że dłużej posiedzi na stronie? No posiedzi – jak w kinie. Nawet może ziewnie ze dwa razy. Ale przecież nie to jest celem sprzedaży przez własną stronę sprzedażową.
Słowem – jest to mocno naciągany argument. Mnie on wcale nie przekonał.
Piszesz też: „masz potężny oręż w swojej walce marketingowej w internecie. I wcale nie musisz tutaj być filmowcem na miarę zdobycia Oskara. Najważniejsze w internecie aby być autentycznym.”
I Twoim zdaniem to naprawdę wystarczy ==> być sobą? Żeby być autentycznym? I glindzić trochę o Wiśle, trochę o przemyśle? Moim zdaniem to zła rada. Trzeba bowiem ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, zmieniać swój sposób mówienia i argumentowania. DOSKONALIĆ swój warsztat!!
Podsumowując… Jednak chyba nie będzie podsumowania, bo nie chciałbym być przykrym.
Ryszardzie, masz rację. Oczywiście, że trzeba ćwiczyć. I bardzo ważne jest też, w jaki sposób przyciągasz uwagę za pomocą wideo. Wcale nie chodzi o to, aby zanudzać. Bo wtedy i tak nie osiągniesz tego celu wydłużenia pobytu na stronie.
Istotą sprawy jest to, żeby wykorzystać swoją autentyczność jako prawdziwego człowieka, eksperta i doradcę. Przy sprzedaży za pomocą wideo wcale nie musisz się silić na nie wiadomo jaki wieli zespół ludzi. Za pomocą takiego narzędzia jak Camtasia Studio możesz tworzyć samodzielnie filmy, które naprawdę sprzedają. Przekazanie teraz tylko tej wiedzy być może nie jest takie proste na początku. Ale kiedy już poznasz możliwości jakimi dysponujesz, to wtedy będziesz w stanie to zrobić.
Wideo bardziej przyciąga uwagę niż tylko tekst. Im dłużej zatrzymasz kogoś na stronie, to tym więcej masz czasu na swój przekaz. Aby wideo zatrzymało i aby zrealizowało ten cel skutecznego przekazu i perswazji, to oczywiście musi być zrobione ciekawie i dopasowane do twojej grupy docelowej. Oprócz umiejętności posługiwania się narzędziami dochodzi jeszcze kwestia umiejętności marketingowych.
Tak czy siak, warto wykorzystywać wideo w sieci. A to co ja proponuję, w postaci instrukcji wideo, jest to pewna alternatywa dla profesjonalnych zespołów filmowców, z których oczywiście też warto korzystać. Tyle, że jest to kosztowniejsze.