Blog dostarcza informacji tym, którzy szukają rozwiązania problemu. Sklep internetowy jest dla tych, którzy już wiedzą, że potrzebują produktu.
Dzięki współistnieniu jednego i drugiego razem szybciej można przeprowadzić do zakupu tych, którzy szukają rozwiązań problemów i wzbudzić większe zaufanie u tych, którzy są na etapie porównywania. Porównanie sklepu z innym sklepem, który ma w sobie blog ekspercki przemawia na korzyść tego drugiego.
Zbliżają się czasy, że serwisy informacyjne zostaną połączone ze sklepami internetowymi. Ja nie czekam, aż to się stanie powszechne. Zabrałem się za to już teraz.
Nowe strony internetowe będą zdobywać klientów na wielu etapach sprzedaży. Będą szybciej doprowadzać do zakupów. Będą bardziej utwierdzać w dobrym wyborze tych co chcą kupić.
Połączenie sklepu z blogiem umożliwia łatwiejsze śledzenie przejść między poszczególnymi stronami witryny. Z artykułu do strony produktu i odwrotnie. Można do tego teraz dodać elementy automatyzujące różny sposób wyświetlania stron, czy też dodatkowych efektów, jak np. spadającego okienko. Teraz już nie musi ono pojawiać się przy każdym wejściu na witrynę, ale na przykład dopiero „przy wyjściu ze strony produktu na inną stronę, kiedy wcześniej użytkownik był na stronie z artykułem informacyjnym o tym produkcie”. Tu zaczyna się już marketing automation.
Czy takie połączenie jest dla wszystkich? Pewno nie. Myślę, że na początek raczej dla tych co nie mają zbyt dużo produktów. To jest świetne rozwiązanie dla wszelkich ekspertów, którzy dzieląc się swoją wiedzą mogą od razu zaoferować coś do kupienia. I można to kupić szybko i wygodnie na tej samej witrynie.
Google+: Skomentuj ten post na Google+
Zgadzam się wpełni, sklep dla tych którzy chcą realnie rozwiązać swoje problemy!