Pieniądze są od ludziWiele osób pisze do mnie, że nie wiedzą co mogliby sprzedawać w Internecie. Z kolei ci co już mają firmy zastanawiają się, czy ich produkty nadają się do sprzedaży w sieci. Moim zdaniem w Internecie można sprzedać wszystko. Zależy tylko do kogo i w jaki sposób kierujesz swoją ofertę.

Chcąc sprzedawać w sieci, pomyśl najpierw o tym KOMU chcesz sprzedawać. Jeżeli masz już jakieś produkty czy usługi na uwadze, to też zastanów się, kto jest najlepszym odbiorcą dla tej oferty.

Komunikując się z klientem, przygotowując dla niego jakąś propozycję sprzedaży, rób to myśląc o kliencie, o tym jakie on ma problemy. Pytaj klienta jakie są te problemy. Sprawdzaj, czy są to takie problemy, jakie Ty jesteś w stanie rozwiązywać. I wtedy dopiero dobieraj odpowiednie rozwiązania. To co będziesz sprzedawał w sieci to rozwiązania.

Może tak się zdarzyć, że Twoje produkty wcale nie rozwiązują problemów Twojego klienta. Wówczas musisz albo zmienić grupę docelową, albo zacząć oferować inne produkty. Nie staraj się wciskać ludziom rozwiązań, których nie potrzebują.

Pamiętaj, aby produkty które będziesz sprzedawał w Internecie były odpowiedzią na potrzeby Twoich klientów. Użytkownicy Internetu w przeglądarce częściej wpisują jakie ich nurtują pytania, niż nazwy konkretnych produktów. Dlatego chcąc sprzedawać w sieci skupiaj się bardziej na problemach, a nie na produktach.

W ten sposób wyszukasz to, co najbardziej będzie odpowiednie dla Twoich przyszłych klientów.

Koniecznie znajdź kilka różnych możliwości. Później będziesz musiał bowiem ocenić, które produkty będzie Ci się opłacało sprzedawać. Zastanów się, od których najłatwiej będzie Ci zacząć? Jeżeli dobrze dobrałeś rozwiązania, to niezależnie co wybierzesz, nie powinno to mieć większego znaczenia dla sprzedaży.

Pamiętaj, że jeżeli już coś produkujesz bądź dystrybuujesz i zaczynasz mieć wątpliwości czy to, co masz, jest najlepsze dla wybranej grupy docelowej, to jeżeli nie chcesz zmieniać produktu, musisz zmienić grupę.