Największym wyzwaniem jakie stoją przed przedsiębiorcami, którzy chcą wykorzystać Facebooka w biznesie jest jak najszybsze spieniężenie trendu popularności tego najszybciej rosnącego serwisu społecznościowego. Punktem wyjścia wszystkich wykorzystujących je firm jest budowa jak największej społeczności w postaci prześcigania się w liczbie osób lubiących daną stronę.

Ale zacznijmy od początku. [fumpBegin] Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić na Facebooku, to założenie sobie profilu osobistego. W zasadzie można założyć od razu stronę firmową, ale nie polecam tego rozwiązania. Kiedy masz już profil osobisty, to wtedy dużo łatwiej tworzyć do niego strony na Faceboku. I to właśnie powinieneś zrobić dla swojej firmy. Kiedyś nazywało się to stroną fanów.

Na Facebooku możesz zakładać wiele stron. Ale najlepiej zacznij od jednej. Niech to będzie twoje internetowe biuro obsługi klienta.

Cechą charakterystyczną Facebooka, tak jak i innych serwisów społecznościowych, jest  niezwykła otwartość na dialog między jego użytkownikami. Zwróć uwagę, że każdy kto coś wpisze na Twojej stronie automatycznie przedstawia się z imienia i nazwiska. Najczęściej widzisz też jego zdjęcie.

Dlatego ty zrób tak samo. Też pokaż swoje zdjęcie na Facebooku. Również na stronie firmowej na Facebooku. Na przykład możesz to zrobić obok swojego logo.

Pamiętaj, że kiedy ty piszesz na swojej stronie na Facebooku, to wtedy nie pojawia się informacja o twoim profilu osobistym, tylko nazwa i miniaturka strony.

Spieniężanie Facebooka polega na wytworzenie wśród osób, które lubią twoją stronę, chęci do korzystania z twojej pomocy. Są różne metody na to.

Kiedy sprzedajesz jakieś produkty możesz na przykład udzielać bezpłatnych porad związanych z tymi produktami. Kiedy zaspokajasz ciekawość i potrzebę zdobycia informacji na temat rozwiązania różnych problemów i szczerze już w ten sposób pomagasz czytelnikom swojej strony, to zyskujesz coraz większe ich zaufanie. Kiedy ludzie już wiedzą, że mogą ci zaufać, zaczną zaglądać do twojego sklepu.

Chodzi o to, żeby na Facebooku nie zaczynać od sprzedaży. Zacznij co najmniej od porad.

Najnowszym jednak trendem jaki dostrzegam jest zdobywanie na Facebooku przychylności poprzez zabawę. Konkursy, które niestety są w większości nielegalne, są najczęstszym sposobem na zdobywanie nowych osób lubiących daną stronę. Na szczęście są jeszcze inne sposoby na sprawienie przyjemność potencjalnym klientom.

Bo o to tu właśnie chodzi, żeby dać ludziom okazję do zabawy. Wrzuć czasem śmieszny filmik. Opisz dowcipną historię. Kiedy wprowadzasz innych w stan radości budujesz w ten sposób bardziej zażyłe relacje. Każdy z nas lubi przebywać z zabawnymi ludźmi. Ale też nie przesadzaj. W końcu to strona biznesowa.

Największym kluczem do zarabiania na Facebooku jest jednak dopiero budowanie tam listy. W jaki sposób to robić? Opowiadam o tym na bezpłatnym szkoleniu. Jeśli chcesz je obejrzeć oraz otrzymać pierwsze bezpłatne instrukcje odnośnie Facebooka, to zgłoś się już teraz na stronie www.MagiaFacebooka.pl [fumpEnd]