Paczka na ŚwiętaOd czasu do czasu zdarza się, że towary, które wysyłamy do klientów nie docierają do nich na czas albo  nawet nie docierają w ogóle.

Kwestia dostawy jest szczególnie istotna w okresach przedświątecznych. Wówczas zawsze jest największy ruch i niestety mimo zapewnień przewoźników trzeba się liczyć z tym, że przesyłki mogą nie dojść na święta.

Dlatego uczul klientów na tę sytuację.

Jeżeli sprzedajesz towary, które prawdopodobnie często kupowane są na prezenty, napisz wyraźnie w aukcji, do kiedy powinni zamawiać, aby przesyłka zdążyła dojść. Uwzględnij w swojej kalkulacji czas na ewentualną dodatkową wysyłkę, gdyby ta pierwsza… zaginęła.

Tylko nie pisz tak, jak to zrobił jeden ze sprzedawców na Allegro:

„UWAGA NIE BIORE ODPOWIEDZIALNOSCI ZA CZAS DOSTARCZENIA PACZKI W CZASIE PRZEDSWIATECZNYM! JESLI KTOS ZREZYGNUJE Z ZAKUPU Z POWODU OPÓZNIENIA SPRAWA TRAFI DO ALLEGRO LUB NAWET DO ODPOWIEDNICH ORGANÓW JAKO SKUTEK NIE WYWIAZANIA SIE Z UMOWY PRAWNEJ JAKA JEST KUPNO NA AUKCJI”

Po pierwsze: nie pisz nigdy dużymi literami, bo to oznacza, że krzyczysz. Po drugie: zrób zupełnie odwrotnie – weź odpowiedzialność za czas dostarczenia paczki. Napisz tylko do kiedy klient musi zamówić, aby dostawa mogła być zrealizowana.

Na pewno większą pewność co do dostaw oferują firmy kurierskie. Możesz o tym napisać w ofercie. Wówczas klient zastanowi się lepiej i zamiast oszczędzać na przesyłce pocztą, zdecyduje się dopłacić do wysyłki kurierem.

Wzięcie przez Ciebie odpowiedzialności za dostarczenie przesyłki nie oznacza branie odpowiedzialności za firmę przewozową. To po prostu oznacza zatroszczenie się o to, aby klient nie zamawiał już wtedy kiedy ma już małe szanse, że przesyłka dojdzie na czas.