Jeśli chcesz być wysoko w wynikach wyszukiwania w Google musisz brać pod uwagę trzy sprawy.

  1. Jak dużo innych stron jest zindeksowanych w wynikach wyszukiwania na frazy wyszukiwane przez twoich klientów?
  2. Ile osób wyszukuje te frazy w internecie?
  3. Jak jest konkurencja na te frazy w reklamach w Google AdWords?

Jeśli stron zindeksowanych na frazy w których chcesz się pozycjonować są miliony, to trzeba o wiele więcej wysiłku niż w przypadku konkurencji na poziomie tysięcy, nie mówiąc już o setkach. Pozycjonowanie w bardzo konkurencyjnej branży wymaga bardzo precyzyjnych i skrupulatnych działań. Tu nie możesz sobie pozwolić na zbytnie wyluzowanie i odpuszczanie sobie.

Dla przypomnienia ogólne podstawowe zasady:

  • Publikuj często treści zawierające frazy na które chcesz się pozycjonować.
  • Zadbaj o linki do swojej strony z innych witryn, szczególnie z tych z wysokim Page Rank.
  • Twoje strony powinny stosować odpowiednie title, description i keywords.

W przypadku pozycjonowania w bardzo konkurencyjnej branży to jednak za mało. Warto wykorzystać tutaj też inny rodzaj treści niż sam tekst. Publikuj więc również obrazki i w miarę możliwości wideo. Pamiętaj aby obrazki i wideo też odpowiednio opisać za pomocą właściwych dla nich znaczników title i description. Dzięki temu Google odpowiednio je zindeksuje.

Tam, gdzie jest niska konkurencja często wystarczy, że będziesz po prostu dużo publikować. Jednak w sytuacji wysokiej konkurencji absolutnie musisz zadbać o dużą liczbę linków do swoich stron z innych, wiarygodnych witryn. Nie jest to na pewno łatwe, ale jest wykonalne. Zacznij od czytania i komentowania blogów i forów. Z czasem dasz się poznać jako ekspert i uzyskasz stopniowo przyzwolenie na umieszczenie co jakiś czas linku do swojej witryny.

Stosowanie w kodzie strony metatagów titledescription i keywords nie jest dziś tak istotne do samego pozycjonowania, jak to może było kiedyś. Ale na pewno ma wpływ na liczbę wejść z Google. Albowiem im lepszy dasz  tytuł (title) i opis (description), im bardziej zachęcający do kliknięcia, tym więcej będzie wejść z wyświetlanego linku. Dlatego warto zadbać, aby te parametry były wypełnione. Wiele serwisów do tworzenia stron internetowych ma dziś wbudowane automatyczne mechanizmy do generowania ich zawartości. Warto z tego korzystać, ale w miarę potrzeby powinieneś też mieć możliwość ich modyfikacji. Szczególnie to jest ważne przy pozycjonowaniu w bardzo konkurencyjnej branży.

Być może zastanawiasz się czy opłaca się tak inwestować takie pozycjonowanie. Musisz to oczywiście odpowiednio sobie skalkulować. Sprawdź ile osób miesięcznie wyszukuje frazy na które chcesz się pozycjonować. Porównaj to z konkurencją, jaką masz na te frazy. Dzięki takiemu wyliczeniu często bardziej opłacalne okazuje się pozycjonowanie na frazy, na które jest mniej wyszukiwań, ale za to i mniej konkurencyjnych stron.

Jak już wymieniłem na początku, warto też wziąć pod uwagę konkurencję w reklamach Google AdWords. Dlaczego? Reklamy AdWords wyświetlają się bowiem nad wynikami naturalnymi wyszukiwarki. Jeśli więc jest wysoka konkurencja w reklamach, wyniki naturalne będą niżej. Nawet więc jeżeli wypozycjonujesz się na pierwszą stronę, to i tak część ruchu przejmą reklamy.

Dla użytkowników Klientera: Instrukcje wideo na temat pozycjonowania
Nie masz Klientera?

Zamów bezpłatny audyt stron internetowych