W ostatniej audycji Radia Internetowych Sprzedawców rozmawialiśmy o systemach informatycznych. Lech Nowak przedstawił czym są, kiedy warto je wdrażać w swoim firmach, w jaki sposób to robić i jakie daje to korzyści. Jeżeli słuchałeś audycji na żywo, to już wiesz, że system informatyczny marketingu internetowego jest czymś niezbędnym w każdej firmie rozwijającej dynamicznie swoją internetową sprzedaż.
A jeżeli nie słuchałeś, to oto nagranie:
[audio:http://sprzedawcainternetowy.tv/r100608bM46JaFs/RadioInternetowychSprzedawcow.mp3]W tej chwili powinniśmy więc porozmawiać o poszczególnych elementach systemu marketingowego, które da się wdrożyć za pomocą systemu informatycznego, czyli zautomatyzowanego za pomocą komputerów i internetu. Dlatego postanowiłem, że zrobię specjalne szkolenie na ten temat.
W związku z tym mam do Ciebie pytanie. Który element systemu informatycznego chcesz poznać i wdrożyć w swojej firmie? Spójrz na elementy systemu, które działają u mnie:
- blog (u mnie oparty na WordPress),
- wyciskacz,
- autoresponder (u mnie Fump i Implebot),
- strony zakupu (u mnie oparte na moodle),
- płatność on-line,
- webcasty (czyli telekonferencje w internecie),
- Facebook,
- Twitter,
- Google AdWords.
W zasadzie chciałbym się skupić na razie na systemach marketingowych, czyli na tym co prowadzi do momentu sprzedaży. Bo to w sumie jest najważniejsze na początku i sprawia, że pojawiają się pierwsze zakupy. Później coraz ważniejszy staje się system po sprzedaży. Dzięki niemu uzyskujesz ponowną sprzedaż. Choć w sumie warto choć pewne elementy systemu obsługi klienta po zakupie wprowadzać od razu, aby zwiększyć wartość tych pierwszych zakupów.
Możliwe też, że jesteś gotów zainwestować od razu we wdrożenie wszystkich tych systemów albo większości z nich. To jest dobry sposób na szybkie wystartowanie w sytuacji kiedy już masz prężnie działającą firmę ze sprzedażą poza internetem i teraz chcesz zwielokrotnić swoją sprzedaż pozyskując nowych klientów już z sieci.
Wejdź proszę na stronę z następnym szkoleniem (otworzy się w nowym oknie bez przerywania odtwarzania) i wpisz swoją odpowiedź.
Siedzę i myślę nad Fumpem, o którym tyle już słyszałem dobrego. Jak sadzisz Mirku, którą opcję Fumpa wybrać, czy tę wersję na serwer czy tę tańszą. Zapewne masz spore doświadczenie z tym programem i wiesz czym się kierować przy zakupie. Wychodzę z założenia, że nie warto oszczędzać na rzeczach ważnych, ale też nie lubię przepłacać za wodotryski.
Pozdrawiam
Grzegorz Makowski
Grzegorzu, zdecydowanie polecam wersje z instalacja. Większość problemów jakie do nas pózniej trafiają od użytkowników Fumpa wynikają ze złych instalacji. Tak samo było z moim Fumpem. Przez rok go nie uzywalem, bo zle go zainstalowalem.
Witam Mirku
Ja myślę o wyciskaczach i Fumpie.Myślę o wersji bez instalacji na co dzień instaluje cms itp tak, że myślę za dam sobie radę. Wczoraj spóźniłem się na spotkanie jest ono gdzieś zarejestrowane do obejrzenia off-line ?
Będzie nagranie za jakiś czas.
Generalnie również chcę używać FUMPa. Jednak zanim go kupię chciałbym go wypróbować praktycznie np. przez 14 tak jak to jest w przypadku ImpleBot. Niestety jak na razie nie znalazłem takiej możliwości. Wiem że skrypt instaluje się na serwerze i ma się wtedy dostęp do źródeł, a nie jest to założenie konta demo które po czasie można skasować. Myślę jednak że możliwość sprawdzenia go przed zakupem skłoniła by wielu ludzi do jego zakupu tym bardziej że płaci się tylko raz.
nie mozna pobrac audio na empetrojke, kto ma czas siedziec przy kompie i sluchac to ma.
Nagrania z Radia Internetowych Sprzedawców można ściągać w formacie MP3 ze strony http://RadioInternetowychSprzedawcow.pl/
Witaj Mirku,
mam pytanie jak Fump się sprawdza przy dużych listach?
Nie wiem jaką masz listę, ale czy wysyłka np. do 40 tyś. subskrybentów odbędzie się bez problemu i czy serwer wirtualny to wytrzyma?
Witaj Adamie,
FUMP poradzi sobie z dużą listą. Musi mieć jednak udostępnione odpowiednie zasoby od serwera. Przy dużych listach, trzeba zwrócić uwagę na to czy firma hostingowa nie wprowadziła ograniczeń na maksymalne obciążenie bazy danych. Miałem już kiedyś sytuację, w której u jednego z polskich dostawców wysyłało się tylko 33.000 wiadomości z listy zawierającej 54.000 adresów mailowych. Po dokładnej analizie okazało się, że dostawca dla wybranego pakietu hostingowego wprowadził ograniczenie na maksymalną ilość zapytań do bazy danych w ciągu doby!!! Zdarzają się również oczywiste ograniczenia, takie jak maksymalna liczba wysyłanych wiadomości email na dobę.
* * *
Zasada jest jednak prosta. Im większą masz listę, tym wyższy pakiet hostingowy musisz wykupić. Czasami trzeba wykonać kilka testów na różnych pakietach hostingowych – żeby dobrać usługę, która będzie kosztowała rozsądne pieniądze i pozwalała na wysłanie mailingu do całej listy.
Przy bardzo dużych listach >300.000 polecałbym już jednak serwer dedykowany.