Zarabianie na wiedzy jest jedynym z najprężniej rozwijających się form ebiznesu. Nie musisz szukać dostawców produktów, nie musisz zajmować się pakowaniem i wysyłką. Wystarczy tylko, że wiesz coś, czego nie wiedzą inni.
Internet to przede wszystkim dostęp do informacji. Tego właśnie wszyscy tu szukają. Szukają odpowiedzi na dręczące ich pytania. Szukają rozwiązań swoich problemów. I na tym właśnie możesz zarabiać. Musisz jednak spełnić kilka warunków.
Po pierwsze musisz mieć wiedzę, której już ludzie poszukują. Jest to podstawowa zasada szybkiego marketingu. Wtedy nie trzeba nikogo namawiać do kupna. Wystarczy, że osobie poszukującej informacji dostarczysz dokładnie tego, czego ona potrzebuje i zaoferujesz to w korzystnej dla niej cenie.
Musisz więc tutaj połączyć najpierw dwie rzeczy. Wiedzę, którą masz do zaoferowania i klientów, którzy jej potrzebują. Dlatego tak ważne jest dobre określenie kto naprawdę poszukuje tego co wiesz. Jeśli zrobisz to wnikliwie, to sukces w sprzedaży masz niemal gwarantowany.
Druga rzecz to stworzyć produkt, który tę wiedzę dostarcza. Może to być ebook, nagranie audio, czy wideo. Możesz tę wiedzę oferować w formie elektronicznej, a także w formie fizycznej (książka, płyty CD/DVD). To drugie jednak wymaga już więcej zachodu. Dlatego polecam zacząć od postaci elektronicznej. Tym bardziej, że wtedy możesz swój biznes łatwo zautomatyzować.
Jeśli chcesz dobrze zarobić, warto postarać się o bardziej wyszukane formy infoproduktów, takie jak kursy, szkolenia i warsztaty internetowe, które składają się z wielu mniejszych elementów. Za takie produkty klienci są skłonni zapłacić kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych.
Właśnie, cena – to jest jeszcze jedna rzecz, która decyduje o sukcesie w zarabianiu na wiedzy. Z jednej strony powinna to być kwota korzystna dla klientów, a z drugiej strony opłacalna dla ciebie. Im klient może odnieść większą korzyści i im bardziej jesteś w stanie to uzasadnić, tym większą cenę możesz zażądać. Do tego jeśli potrzeby klienta, w momencie poznania twojej oferty są naprawdę pilne, to tym szybciej będzie gotów tę cenę zapłacić.
Produkt oparty na wiedzy możesz umieścić w internecie i wystawić do sprzedaży na jednej z przeznaczonych do tego platform edukacyjnych (w Polsce dostępne są na przykład Ekademia.pl, Interkursy.pl) lub umieścić na własnej witrynie. Niektórzy wystawiają swoje oferty na Allegro. Jednak nie jest to zbyt opłacalne miejsce do sprzedaży tego rodzaju produktów. Poza tym Allegro nie ma wielu mechanizmów sprzedaży, które przydają się przy udostępnianiu wiedzy w formie elektronicznej i nie jest łatwo to zautomatyzować.
Ostatnia sprawa, która jest istotna do tego, aby zarabiać na wiedzy, to wiarygodna informacja o tym, co masz do zaoferowania. Chodzi o to, aby klient chciał za to zapłacić. Sprzedając wiedzę musisz zdać sobie sprawę, że większość osób poszukuje darmowej wiedzy. Internet od początku nas do tego przyzwyczaił. Dlatego właśnie warto swój marketing opierać na darmowych próbkach. Najlepiej umieść w tej próbce wiedzę, którą twój potencjalny klient może od razu wykorzystać. Im szybciej mu to przyniesie namacalne efekty, tym szybciej będzie on skłonny zapłacić za dalszą porcję wiedzy.
Oczywiście w internecie ludzie szukają też fizycznych produktów, rozrywki, kontaktów i wielu innych rzeczy. Ale wszystko w sumie sprowadza się i tak do wiedzy. Aby bowiem coś znaleźć, trzeba wiedzieć gdzie szukać. Im więcej jest informacji w internecie, tym bardziej przydaje się jej usystematyzowanie, tym bardziej przydaje się pomoc w jej wykorzystaniu. Możesz tworzyć kursy obsługi urządzeń, instrukcje do gier, sposoby nawiązywania wiarygodnych kontaktów itd. Na temat każdej dziedziny możesz stworzyć niezliczone ilości produktów instruktażowych, informacyjnych, doradczych itd.
Jeśli spełnisz podane w tym artykule warunki, możesz zacząć zarabiać na sprzedaży wiedzy – swojej albo cudzej. Więcej dowiesz się ze strony ZarabianieNaWiedzy.pl