Od jednej z czytelniczek otrzymałem pytania
Dostaję oferty od osób, które chciałyby u mnie pracować. Być może mogą być klientelą sklepu internetowego z pluszakami. Czy te adresy mogę wykorzystać?
Powiedz jak stworzyć listę mailingową skoro nie mam jeszcze sklepu?
Oto właśnie chodzi aby stworzyć listę mailingową kiedy nie masz jeszcze sklepu i nie masz klienteli. Zacznij tworzyć tę listę zanim zaczniesz inwestować w organizację sprzedaży internetowej.
Nie wykorzystuj jednak wprost do tego adresów email osób, które kiedyś tam do Ciebie napisały. To nie jest absolutnie dobra droga. Po pierwsze nie masz prawa wykorzystywać tych adresów w tym celu. Po drugie, chodzi o to, aby tworzyć listę określonej grupy docelowej a nie listę przypadkowych osób.
Zacznij więc od wybrania grupy docelowej. Absolutnie nie nie podchodź do tego tak, że ktoś kto szuka u Ciebie pracy albo sam ma dzieci, albo zna kogoś kto ma dzieci i może akurat potrzebuje coś na prezent, a więc wpiszesz go na listę.
Przede wszystkim, jeśli chodzi o listę mailingową, musisz mieć zgodę tej osoby na otrzymywanie maili z ofertami. Co prawda nie będziesz wysyłać tylko ofert. Tego powinno być wręcz dużo mniej niż pozostałych maili. Zgodę musisz jednak mieć. Na przykład autoresponder FreeBot ma wbudowany mechanizm automatycznego potwierdzania. Nie jesteś wręcz w stanie użyć tego narzędzia bez bezpośredniej zgody właściciela adresu email, który został dopisany do listy.
Najważniejsze jednak abyś na liście miała osoby, które faktycznie i osobiście są zainteresowane tym czym się zajmujesz. Dlatego musisz zacząć od wyboru grupy docelowej. Musis to być konkretnie określona grupa osób. Świadomie przez Ciebie wybrana. Świadomie też zawężona. Jednym słowem nisza. Tak, to nie powinna być grupa typu „każdy komu może się przydać…”. Tylko naprawdę duże firmy stać na to aby promować się masowo.
Dopiero kiedy określisz tę grupę, przechodzisz do następnego kroku. Zaczynasz się z tą grupą komunikować. Najlepszym sposobem na to jest prowadzenie eksperckiego bloga. Po prostu zaczynasz pisać o problemach z jakimi zmagają się wybrani przez Ciebie potencjalni klienci. Piszesz o rozwiązaniach jakie im oferujesz. Piszesz o tematyce jaką się zajmujesz. Pokazujesz, że jesteś fachowce w branży i jednocześnie doskonale rozumiesz osoby z Twojej grupy docelowej.
Do tego prowadzisz badanie rynku. Najlepszy sposób to stworzyć specjalną stronę na której Twoi potencjalni klienci mogą zadawać Ci pytania. Dzięki temu będziesz wiedzieć o czym pisać i w jakim kierunku rozwijać w przyszłości marketing.
Zacznij prowadzić emailowy biuletyn. Pisz w nim o tym, co interesuje Twoich potencjalnych klientów – ale tylko z tej konkretnej grupy docelowej. Uzywaj języka jakim oniu się posługują. Zacznij się z nimi identyfikować. Dzięki biuletynowi utrzymasz regularny kontakt. To jest jednym z najważniejszych kluczy do skutecznej sprzedaży.
Aby zwiększyć liczbę zapisujących się na Twoją listę, zaoferuj coś gratis. Napisz raport na jakiś temat, który interesuje Twoich przyszłych klientów. Napisz mini ebooka. Stwórz kilka różnych zachęt.
Dopiero kiedy Twoja lista zacznie rosnąć, kiedy wyślesz kilka biuletynów, kiedy osoby na tych listach zobaczą, że jesteś ekspertem, że Ty służysz pomocą, a nie że tylko sprzedajesz, dopiero wtedy zabierz się za sklep. Dzięki nawiązaniu kontaktów z potencjalnymi klientami, będziesz mieć już wiedzę czego oni oczekują i dzięki temu stworzysz sklep pod te właśnie oczekiwania. Dzięki temu Twoja inwestycja w oprogramowanie i organizację sprzedaży wysyłkowej zacznie szybko się zwracać.
Mirku!
Dziękuję za rady.Fantastycznie piszesz.
Pozdrawiam
Mirku!
Przypuszczam że u Ciebie cieńko z czsem,ale potrzebuję Twojej myślę ze tylko Twojej pomocy.
O co mi chodzi?
1.Jak ludzie maja trafić na mój blog w wordpress?
2.Mam sklep http://www.fajnyprezent.pl zero ruchu,w sklepie jest subskrybcja facet mi wciska że nie potrzebny mi spersonalizowany autoresponder.
3.Gdzie umieścić indywidualną stronę zapytaj?Czy ona ma sens skoro mam sklep?
Pozdrowienia
Krystyna
Krystyno, przede wszystkim zgłoś blog do wyszukiwarki Google. Jeżeli na blogu będą regularnie pojawiać się nowe wpisy, to stopniowo Twój blog będzie coraz częściej wyszukiwany. Musisz uzbroić się w cierpliwość.
Spersonalizowany autoresponder ma o wiele większą skuteczność niż zwykłe masowe maile. Po prostu dzięki używaniu imion nawiązujesz bliższą relacje z potencjalnym klientem. Szybciej zdobędziesz zaufanie.
Link do strony „Zapytaj” umieść przede wszystkim na stronie sklepu i na blogu. Samą stronę możesz umieścić w sumie w dowolnym miejscu. Możesz nawet wykupić specjalną domenę. W Twoim przypadku dobrym adresem będzie http://www.fajnyprezent.pl/zapytaj
Dobre porady