Dziś w internecie sprzedaż towarów, które również inni sprzedają jest coraz trudniejszą sprawą. Nadal to jest możliwe i zawsze będzie można na tym zarabiać.
Klucz do sprzedaży z sukcesem tkwi bowiem w kombinacji unikalności oferty i jakości relacji z klientami. No i oczywiście w spełnieniu potrzeb potencjalnych klientów.
Jednak to ostatnie już dziś nie wystarcza.
Dlatego właśnie posiadanie własnego produktu jest tak korzystne, bo jest to z założenia unikalne i trudne do podrobienia. No, ale wróćmy do sytuacji, że masz teraz produkt, który inni sprzedają.
Najważniejsze w internecie dziś jest budowanie stałego kontaktu z potencjalnymi klientami. Tylko w ten sposób możesz dowiedzieć się, czego oczekują twoi klienci poza samym produktem. Dodatkowo możesz pokazać co jeszcze poza produktem masz do zaoferowania. Musisz mieć koniecznie coś do zaoferowania, coś co właśnie odróżni ciebie od konkurencji. Może to być inny niż u innych sposób wysyłki, sposób pakowania, inny dodatkowy asortyment, jakiś ekstra bonus, własna instrukcja, dodatkowe porady itd.
To budowanie stałego kontaktu robisz za pomocą listy emailowej, najlepiej na autoresponderze.
Dobrze jeśli w twoim sklepie można zapisać się na newsletter. Jednak ta możliwość powinna być bardzo dobrze widoczna. Jeśli jest to tylko formularz i napisem „Zapisz się na newsletter”, to zapiszą się tylko ci, którzy już w jakimś stopniu zainteresowani są zakupem.
A chodzi tu o to, aby stale budować listę dopiero zainteresowanych sposobami na rozwiązywanie problemów, które twoje produkty własnie rozwiązują. Wówczas stopniowo, krok po kroku, email po emailu, zaczynasz nawiązywać relację.
Oczywiście większość ludzi nie będzie twoimi klientami. Ale jeżeli dobrze określisz swoja grupę docelową, to konwersja z takiej listy będzie o wiele większa, niż konwersja z odwiedzających twoje strony teraz.
Cześć,
to wszystko niby takie proste, takie oczywiste, ale wydaje mi się, że często jest przez wielu po prostu zapominane. Oczywiście mowa jest o; tutaj cytat z wpisu Mirka: „Najważniejsze w internecie dziś jest budowanie stałego kontaktu z potencjalnymi klientami”.
Cóż można do tego cytatu dodać. Może powiem tylko tyle, że Mirku już wielokrotnie dałeś się poznać, jako ten, który „celnie strzela”:-).
Pozdrawiam:
Jarek C.