Chcesz sprzedawać w internecie tysiące produktów? Przeraża Cię wizja tworzenia sklepu i jego zatowarowania tak ogromną liczbą pozycji? Mam dla ciebie rozwiązanie – uruchomienia sprzedaży nawet setek tysięcy produktów w zaledwie 12 tygodni!
Zastanów się, w jaki sposób sprzedajesz teraz, poza internetem? Czy wszystkie produkty posiadasz u siebie na stanie? Jeśli masz wszystko na miejscu – fantastycznie! Aby utrzymywać taki stan magazynowy, wystarczy tylko zamawiać systematycznie sprzedane egzemplarze i ustawiać je na półkach. Jednak do tego trzeba mieć duży kapitał. Mała firma rzadko może sobie na to pozwolić. Dlatego najczęściej małe firmy posiadają tylko pewien podstawowy asortyment na stanie, a resztę sprzedają „z katalogu”.
Sprzedając w internecie nie musisz mieć w ogóle żadnego towaru na miejscu. Wystarczy, że produkty dobrze zaprezentujesz na stronach internetowych. No właśnie, ale jak tu zaprezentować szybko tysiące produktów? Sprzedając z katalogu, prosi się, aby taki katalog przenieść do internetu. Jednak nie wystarczy go po prostu zeskanować. Powinno się każdy produkt z osobna wprowadzić na oddzielną stronę internetową. Bo w końcu chcesz stworzyć sklep internetowy…
Czy aby na pewno potrzebujesz sklepu? Zastanów się. W jaki sposób w tej chwili klienci kupują od ciebie? O co dokładnie pytają, kiedy kontaktują się z tobą? W jaki sposób sprawiasz, że zamawiają konkretny towar?
Przede wszystkim dla swoich klientów jesteś doradcą, a nie sprzedawcą. Większość klientów potrzebuje kogoś, kto im pomoże w wyborze i podjęciu właściwej decyzji. Na początku mają jakieś z grubsza zdefiniowane potrzeby, ale konkrety dostarczasz ty w trakcie rozmowy.
A więc pomyśl, gdyby tak przenieść ten proces kontaktowania do internetu? Zamiast prezentować od razu produkt po produkcie, daj możliwość wyrażenia się klientowi w jego potrzebach. A dopiero potem odpowiedz na te potrzeby. Doradź lub dopytaj. Pokaż możliwe rozwiązania. W różnych przedziałach cenowych i jakościowych. Zawężaj coraz bardziej wybór. Daj jednak możliwość podjęcia ostatecznej decyzji klientowi.
Co potrzebujesz, aby zrealizować te strategię w internecie?
To właśnie wyjaśniam na 45 minutowym wideo, które nagrałem na jednym z cotygodniowych szkoleń. Aby je obejrzeć, wystarczy być abonentem naszego bezpłatnego biuletynu. Wpisz poniżej swój adres e-mail i uzyskaj bezpłatny dostęp do nagrania ze szkolenia.
Na koniec podsumowanie tego co jest na nagraniu:
- Zaprojektuj hierarchiczną strukturę stron kierowanych, każdą z osobna do nieco innej grupy odbiorców.
- Stwórz strony wzorcowe, po jednej na każdym poziomie hierarchi (np. jedną konkretną ścieżkę herarchiczną).
- Na każdej stronie umieść nawigator podstron oraz formularz kontaktowy lub link do strony w sklepie internetowym.
- Kopiuj strony wzorcowe zmieniając tylko fragmenty
- Z czasem zmieniaj zawartość stron, uzupełniając dodatkowymi informacjami, zdjęciami itp. aby zawierały coraz więcej unikalnych treści.
Tak przyciągniesz ruch i uzyskasz sprzedaż dużej liczby produktów! A jeśli chcesz obejrzeć na żywo kolejne podobne szkolenie, pobierz bezpłatną wejściówkę na następne szkolenie online.