Multimedia

W dzisiejszym internecie mamy coraz więcej wideo, również w sprzedaży internetowej. Komunikacja za pomocą tego medium jest atrakcyjna dla odbiorcy, a sprzedawcy pozwala na przekaz jednocześnie za pomocą kilku obrazu, dźwięku i tekstu.

Większość dobrych produkcji wideo wymaga jednak sporego wysiłku. Jest jednak forma wideo, która jest dużo prostsza i tańsza do zrobienia, a przy tym bardzo atrakcyjna.

Weź zwykły program do prezentacji, taki jak PowerPoint i stwórz prezentację z animacją. Następnie nagraj tę prezentację, dodając komentarz. Możesz to zrobić na przykład za pomocą programu do nagrywania z ekranu, jak na przykład Camtasia Studio. Możesz jeszcze dodać podkład dźwiękowy i film gotowy. Bez użycia kamery, bez zmagań z oświetleniem, bez stresu występowania przed kamerą. Wystarczy ci do tego komputer i dowolne oprogramowanie do prezentacji.

Do czego wykorzystać taką prezentację?

Możesz zrobić multimedialne opisy swoich produktów lub grup produktów. Takie wideo umieszczasz wówczas w sklepie, przy w opisach produktów. Możesz nagrywać takie wideo cyklicznie i zrobić z tego internetową telewizję. Jednocześnie publikuj wszystkie swoje filmy na YouTube. Dzięki temu masz dodatkową bezpłatną reklamę. Pamiętaj, filmy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google.

Możesz też zrobić instrukcje korzystania z twojego sklepu. Możesz pokazać jak wygląda obsługa, w jaki sposób pakujesz produkty. Wystarczy tylko, że zrobisz kilka zdjęć. Możesz nawet nakręcić krótkie wideo za pomocą choćby telefonu komórkowego i też wstawić je do prezentacji. W PowerPoint możesz pomniejszyć to zdjęcie, wstawić w ciekawą ramkę i wtedy nawet nie widać, że jest to zrobione w niskiej rozdzielczości.

Co umieścić w takiej prezentacji?

W prezentacji produktów umieść koniecznie zdjęcia produktów. Zwróć uwagę, że możesz tu wykorzystać zdjęcia, które już posiadasz. Po prostu przetwarzasz to, co już masz do dyspozycji.

Bardzo ważnym elementem każdej takiej multimedialnej prezentacji jest dźwięk. Może to być komentarz głosowy lub muzyka. A często jedno i drugie.  Za pomocą muzyki i odpowiedniej intonacji głosu możesz wprowadzać klientów w różny emocjonalny nastrój. Kto sprzedawał już poza internetem jako zwykły sprzedawca, ten wie, jak sporo można zdziałać odpowiednio wypowiadając się. Właśnie wideo daje nam możliwości wykorzystania tych samych technik, które znamy spoza internetu, choćby telezakupy. Oczywiście w przypadku prezentacji nie ma obrazu z kamery.

Koniecznie wprowadź też do swojej prezentacji animację. W takich programach jak Microsoft PowerPoint, OpenOffice/LibreOffice Impress, a ostatnio również w Prezentacjach Google możesz poruszać obiektami (tekstem i zdjęciami), a także dodawać przejścia między slajdami. Z kolei jeśli użyjesz Prezi, ruch uzyskasz skalując widok – pomniejszając go i powiększając.

Pamiętaj aby zbyt długo nie zatrzymywać się na jednym obrazie. To ma być film, a nie tylko tło do tego co mówisz. Choć czasami nawet statyczny obraz z głosem jest lepszy niż brak całkowicie promocji za pomocą wideo.

Więcej o tworzeniu multimedialnych prezentacji wideo dowiesz się z kursu na stronie MistrzPrezentacji.pl