Jeżeli zamierzasz otworzyć sklep internetowy, nie zaczynaj od projektowania jego wyglądu! Nie zaczynaj też od wyboru oprogramowania sklepu. Nie zastanawiaj się teraz nad tym, czy wystarczy Ci oprogramowanie open source, czy kupić bardziej rozbudowany sklep, czy też zamówić indywidualne rozwiązanie.
Zacznij od zastanowienia się nad tym, do kogo kierujesz swoją ofertę. Pomyśl: – Kto jest Twoją grupą docelową?
To jest najważniejsze przesłanie, które płynie z oceny przykładowego sklepu internetowego, którą właśnie miałem przyjemność obejrzeć w Internetowym Klubie Przedsiębiorcy. Autorka prezentacji, Wanda Loskot, krok po kroku pokazuje elementy jakimi powinieneś kierować się przy tworzeniu swojego sklepu.
Bardzo często spotykam się z klientami, którzy chcą, aby stworzyć im sklep internetowy i w tym celu pokazują mi stronę jakiejś innej firmy. Musisz pamiętać, że jeżeli jakaś firma dobrze wygląda w Internecie, to nie znaczy, że dobrze tam sprzedaje. Nawet jeżeli sprzedaje, to to, co widzisz na stronie internetowej niekoniecznie jest dla Ciebie dobrą podpowiedzią.
Zastanów się najpierw: Do kogo kierujesz swoją ofertę? Jaka jest twoja grupa docelowa? To pomoże Ci stworzyć treści, które warto przekazać Twojemu potencjalnemu klientowi. Dopiero później zacznij projektować, gdzie i w jaki sposób rozmieścisz te treści.
Jest bardzo wiele gotowych sklepów, zaczynając od darmowych sklepów oscommerce, a kończąc na bardzo drogich rozwiązaniach, które kosztują kilka czy nawet kilkanaście tysięcy złotych. Ważne, aby przed zakupem oprogramowania, zastanowić się jakie oferuje ono możliwości skutecznego przekazu marketingowego treści, z którymi chcesz dotrzeć do swojego potencjalnego klienta.
W Internetowym Klubie Przedsiębiorcy znajdziesz w tej chwili dwie prezentacje witryn. Każda z nich trwa około pól godziny. Obydwie dotyczą witryn ze sklepem internetowym. Dowiesz się z tych prezentacji rzeczy, o których prawdopodobnie dotąd nie słyszałeś. Po ich obejrzeniu zrozumiesz dlaczego ludzie, czasem nieświadomie, wolą kupować w jednych sklepach internetowych, a innych unikają.
Jeżeli planujesz otworzenie sklepu internetowego, to moim zdaniem już same te prezentacje są warte tego, aby zapłacić za przystąpienie do Klubu. Wiedza którą w ciągu pierwszej godziny zdobędziesz (oglądając te dwie oceny sklepów internetowych) pomoże Ci stworzyć sklep, którego obroty mogą być kilkakrotnie większe, niż gdybyś utworzył sklep taki, jaki mają inni.
Z resztą, masz na to gwarancję Wandy Loskot. Jeżeli nie będziesz zadowolony z dostępu do Internetowego Klubu Przedsiębiorcy, to możesz poprosić o zwrot pieniędzy. Ale gwarantuje ci, że jeżeli poważnie podchodzisz do tego, że chcesz mieć swój sklep internetowy, to na pewno nie będziesz żałował decyzji.
Dlatego, kiedy już będziesz miał dostęp do Klubu, to koniecznie zacznij od obejrzenia tych prezentacji. Dopiero później zacznij korzystać z całej masy innych materiałów oraz głównego systemu szkoleniowego, które znajdziesz na stronach Klubu. W ten sposób zaczniesz od tego, co najbardziej Ci jest teraz potrzebne – od pomocy w podjęciu trafnych decyzji na temat Twojego internetowego sklepu, tak aby Twój sklep jak najszybciej zaczął sprzedawać.
„Cena czyni cuda” to jest już spraedzone i działa ;)
Tak, cena czyni cuda z korzyścią dla dla małej firmy, ale tylko wtedy, kiedy regularnie …podwyższasz ceny.