W ciągu ostatniego roku przyglądałem się bardzo uważnie rynkowi e-commerce w Polsce. Ograniczyłem bardzo mocno liczbę otwartych szkoleń i zająłem się przede wszystkim wdrożeniami. Dzięki temu mogę obserwować w praktyce jak krok po kroku metody, których dotąd uczyłem i stosowałem u siebie, sprawdzają się w różnych branżach.
W tym czasie podglądałem również mocno co się dzieje na rynku dostawców usług i narzędzi dla e-biznesu. Bardzo ta branża rozwinęła się w ostatnim czasie – stała się bardziej dojrzała. Niektóre firmy bardzo mocno urosły, pojawiły się nowe, inne stały się mniej widoczne na rynku albo nawet zupełnie znikły.
W związku z tym mam pewne wnioski, którymi wstępnie dzielę się w Telewizji Internetowych Sprzedawców. Posłuchaj:
Hangout zostanie nadany na tej stronie na żywo w poniedziałek 19 listopada 2012 r. o godz. 17:00. Kilkanaście minut po zakończeniu transmisji powinno być już dostępne nagranie.
Platforma Allegro przypomina coraz bardziej galerię handlową z reala – trzeba już całkiem dobrze radzić sobie w biznesie, żeby wynająć tam powierzchnię handlową. Rozpoczynanie sprzedaży online w ten sposób teraz to raczej pomyłka. A w jakiej sytuacji biznesowej są te firmy wdrażające się na Allegro, o których była mowa w nagraniu.
Adamie, bardzo cenne porównanie. Nadal jednak można zaczynać od Allegro. Mam klientów, którzy zaczęli niecały rok temu i świetnie sobie radzą. Allegro daje gotowe rozwiązania dla małego biznesu i duży ruch. Problem tylko w tym, że trzeba mieć odpowiednią ofertę dla tego ruchu i umiejętnie ją przedstawić.