Z prowadzenia bloga można żyć. Udowodnił to m.in. Maciej Budzich, autor bloga www.blog.mediafun.pl. Maciej fantastycznie wykorzystuje media społecznościowe do nawiązywania relacji i zbudowania wokół siebie społeczności zainteresowanej mediami.

Posłuchaj fragmentu rozmowy z Maciejem w Radiu Euro:

[yt1]mxwrj3vacj0[/yt1]

W tym miejscu pragnę dodać bardzo ważną rzecz. Sposób w jaki Maciej wykorzystał blog, to jest nieco inny sposób w jaki wykorzystuje się blogi firmowe. Kiedy masz już firmę, kiedy masz już produkty do sprzedaży, to przede wszystkim te produkty powinieneś promować za pomocą bloga. W tym przypadku powinieneś stosować inną strategię niż zastosował Maciej.

Maciej zbudował najpierw wokół swojego bloga społeczność. Dopiero w trakcie jej tworzenia, stając się stopniowo osobą medialną, zaczął otrzymywać propozycje od tych, którym zależało na rozgłosie, w który Maciej mógłby im pomóc. W ten sposób stał się swoistym medium blogowym, który dzięki swej szybko wzrastającego liczbie odbiorców, stał się wartościowym medium dla różnych firm.

W tej chwili Mediafun ewoluuje i jego twórca zaczyna tworzyć zespół ludzi, którzy pomogą mu szybciej zrealizować nowe projekty. Oto jak z jednoosobowego bloga można stworzyć multimedialny, wieloosobowy, medialny kombajn. Gratulacje Maćku!