Social media web sites on computer screen

Planujesz otworzyć nowy portal w internecie. Już wyobrażasz sobie jak to będzie wspaniale, kiedy ludzie zobaczą twoje strony internetowe. Na pewno im się to spodoba. Wszystko tak idealnie zaplanowane i zorganizowane.

Potrzebujesz tylko potrzebuję pozyskać partnerów i klientów. Jak i gdzie najlepiej się promować?

Zaraz, zaraz… A czy na pewno wszystko dobrze zaplanowałeś? Skąd tak naprawdę wiesz, że wystarczy tylko wejść na twoją stronę i każdy się nią zachwyci? Co jest tak naprawdę twoim głównym celem?

Każdy biznes zacznij najpierw od grupy docelowej. Jeżeli ktoś przychodzi i zadaje mi pytanie i nie podaje grupy docelowej, od razu zapala mi się w głowie lampka z wielkim znakiem zapytania: Czy wiadomo do kogo to jest kierowane?

Kiedy prowadzę konsultacje zawsze pytam o grupę docelową. Dopiero wtedy wiem w jaki sposób mogę pomóc. Są pewne zasady uniwersalne, ale wiele rzeczy trzeba dopasować do tej grupy.

Uważaj aby nie porwać się z motyką na słońce. To jest ostrzeżenie dla wszystkich – nie miej zbyt wygórowanych do realizacji projektów na początku. Możesz mieć plan długoterminowy, ale zacznij od mniejszego rynku. Nie wzoruj się na największych projektach, bo zdecydowanie trudno jest wyjść w taki rynek od razu.

Chodzi o to, żeby najpierw wyrobić sobie dobrą pozycję na małym rynku, a potem dopiero dołożyć następny segment. No są co prawda czasami takie sytuacje, że możesz bardziej masowo pójść, ale to się rzadko zdarza. Nawet Facebook zaczynał od lokalnego rynku, od społeczności jednej uczelni.

Dlatego właśnie większość osób przegrywa na starcie ze swoim marketingiem. Idzie szeroko ze swoim biznesem zamiast pójść wąsko.

Jeśli dotąd starałeś się sprzedać wszystkim, nie poddawaj się. Po prostu skup się teraz na tym, kogo chcesz pozyskać? Jakich partnerów i klientów? Kogo możesz pozyskać najłatwiej? Gdzie nie ma zbyt dużej konkurencji? Zacznij od kogo a nie jak!