Rozpoczęcie działalności w internecie wydaje się trudne. Kiedy juz to zrobisz, okazuje się, że o wiele trudniejsze jest rozpoczęcie sprzedaży. A kiedy już sprzedajesz, zmagasz się z tym aby tę sprzedaż stale powiększać. I to w sumie okazuje się najtrudniejsze.
Często kiedy już osiągniesz pewien poziom sprzedaży odpuszczasz sobie dalsze jej zwiększanie, bo wymaga to dodatkowego wysiłku. A w końcu jakoś to leci. Dlatego pierwszym elementem, który będzie mieć wpływ na to czy ruszysz z miejsca, będzie jakie faktycznie masz cele.
Wiele razy już przekonywałem się, że bardzo łatwo osiąść na laurach osiągając jakiś cel. W sprzedaży i w życiu jest tak, że osiągnięcie celu jest tylko krótkim momentem. To nie jest coś co trwa. Osiągnąłeś to, co wcześniej sobie zaplanowałeś i jeżeli to samo teraz powtarza się co miesiąc, to niezupełnie jest osiąganie kolejnych celów. To raczej wygląda już na stagnację.
Ciekawe jest to, że tak naprawdę większość ludzi żyje w takim stanie. Wydaje się, że osiągnęli sukces, ale tak naprawdę jedynie wspięli się na jakiś poziom i na nim osiedli.
Jednym z powodów dlaczego musisz stale wyznaczać sobie coraz nowsze cele jest to, że stale upływa czas. Co miesiąc musisz płacić nowe rachunki. Co miesiąc zmienia się stan twojego zdrowia. Co roku stajesz się starszy. Co kilka lat zmienia się twoja sytuacja rodzinna. Wszystko w życiu się zmienia. Dlatego również twoje cele muszą się zmieniać.
Musisz je dostosowywać do zmieniającej się sytuacji. A sytuacja wokół nas stale się zmienia. Jeżeli sprzedajesz w internecie, to jednym z największych wpływów na twoją działalność ma postęp technologiczny. To, co sobie ustawisz raz w internecie, wcale nie znaczy, że zawsze będzie tak samo działać. Ciągle musisz mieć rękę na pulsie i kontrolować efekty swoich poczynań.
Ustal więc sobie nowy cel. Konkretny mierzalny cel. Jeśli jest on bardzo duży, jeśli wydaje się dosyć odległy, to koniecznie podziel go jeszcze na mniejsze cele. Takie cele, które zrealizujesz po drodze.
Skoncentruj się na jednym celu, tym który widzisz, że możesz na pewno osiągnąć w pierwszej kolejności. Do wysiłku niech cię motywuje ten duży cel. A ten cel w zasięgu ręki traktuj jako pierwszy stopień schodów do celu głównego.
A co jeśli ten cel najbliższy nie prowadzi do celu głównego? To znaczy, że to nie te schody. Zmień albo najbliższy cel, albo skoryguj główny cel. Najlepiej zrobić to pierwsze. Bo w końcu główny cel jest najważniejszy.
Jeżeli masz już swój nowy cel, a właściwie dwa cele (główny i najbliższy), to czas na ich realizację! Zdecyduj co możesz zrobić teraz najszybciej aby osiągnąć ten pierwszy stopień i zrób to dzisiaj!
Na początku duża osób ma ambitne plany , które często po kilku miesiącach lub latach prowadzenia działalności ulegają ” spłyceniu ” . Już nam tak nie zależy, a może też przerażają nas napotkane trudności i zbyt łatwo się poddajemy.
Dlatego bardzo ważne jest aby stale trzymać dobry kurs i wiedzieć do czego się dąży. Najgorszy w prowadzeniu firmy jest słomiany zapał.
Gdy idzie dobrze jesteśmy nakręceni,pełni pozytywnej energii. Wystarczy jednak okres stagnacji i gorszej sprzedaży aby wiele osób sie załamało . Trzeba mieć jasno wytyczone cele i stale się dokształcać i trzymać rękę na pulsie. Bo w biznesie, jak i w życiu ” raz na wozie ,raz pod wozem ” .
Miruś takie głupoty to gadali na spotkaniach Amway :D
Joluś ja jestem dopiero nakręcony jak pozyskam odpowiednio tani i chodliwy towar bo inaczej nie da rady :)
Wszystko zależy czy budujesz firmę, czy tylko handlujesz ;-/