Już niedługo oficjalna premiera najnowszego albumu Britney Spears. Jest to nie tylko najlepszy album tej artystki, ale również najlepszy sposób na marketing.
Przyjrzyjmy się temu trochę, abyś wykorzystał ten model również w swojej sprzedaży, abyś zarabiał dużo więcej przy niewiele większym wysiłku.
Zacznijmy od tego, że w ofercie pojawiły się 3 wersje płyty. Różnią się one tylko opakowaniem, wkładką i… ceną. Sama płyta wszędzie jest taka sama.
Każdy rodzaj płyty przeznaczony jest dla trochę innego klienta. Wersja Deluxe, jak sama nazwa wskazuje jest dla najbardziej wymagającego klienta. Jest taki klient, który zapłaci każdą cenę, aby tylko dostać najbardziej luksusowy produkt. Koniecznie wypuszczaj więc luksusowe wersje swoich produktów. Zapewniam Cię, że jeżeli tylko masz naprawdę dobry produkt, to jest to świetna okazja do zarobienia dużo więcej przy zwykle niewielkiej dodatkowej inwestycji.
Dla przeciętnego wielbiciela Britney Spears jest wersja w standardowej, jak na tego typu płyty, cenie. Porządne opakowanie jewelcase, dodatkowa książeczka, najlepszy wybór dla własnej kolekcji płyt, będzie pasować do każdej półki na płyty CD.
No i wreszcie mamy również coś dla osób najmniej majętnych albo takich, którym nie zależy zupełnie na opakowaniu. Wprowadzenie wersji Eco Style sprawia, że płyta staje się dostępna niemal dla wszystkich. Przestaje się nawet opłacać ściągać nagrania z internetu.
W ten sposób za pomocą jednego produktu można uzyskać z rynku znacznie więcej pieniędzy. Sięgasz po znacznie większą grupę klientów.
Ciekawy jest też sposób promocji płyty. Wystarczy podejrzeć tytuły niektórych wpisów sprzed kilkunastu dni ze strony polskiego fanclubu Britney Spears i od razu widać jak przebiega marketing.
Tylko kilka tytułów sprzed 8 marca:
Fragment nowej piosenki Britney Spears – „(Drop Dead) Beautiful”
Magazyn Rolling Stone o singlu „Till The World Ends”!
„Digital Spy” o nowym singlu Britney Spears! [Recenzja]
Britney na rozgrywkach Małej Ligi! [+ Video]
„Till The World Ends” (Dark Intensity Remix) [Official] + Tekst!
Zdobądź naszyjnik od Britney Spears!
Britney Spears w „OUT Magazine”!
Fani w teledysku do piosenki „Till The World Ends”?
Dłuższy fragment nowej piosenki Britney – „Inside Out”!
Recenzja singla „Till The World Ends”!8 marca 2011:
Dłuższy fragment utworu „Big Fat Bass”?! [Posłuchaj]
Britney na okładce magazynu „Glossy”!
William Hermes o nowym albumie Britney Spears!
Femme Fatale Release Party! (26-ego marca we wrocławskiej klub’o’kawiarni Coffee Planet)9 marca 2011:
Radio Z100: Konkurs dla fanów Britney Spears!
Britney przed biurowcem w Beverly Hills!
„Good Morning America” umili czas wielkiego oczekiwania… / Głosuj!
Britney Spears dla „OUT Magazine”! [Zdjęcia + Wywiad]
„Till The World Ends” już do kupienia w Polsce!10 marca 2011:
Britney we wspólnej akcji z Prezydentem USA! / Akustycznie…
Singiel „Till The World Ends” na „Billboard Hot 100„!
Piosenka „Being Britney” nie dla… Britney!11 marca 2011:
Album „Femme Fatale” przedostał się do sieci!
Nowe zdjęcie z sesji Britney Spears!
Britney prosi o wsparcie dla Japonii! / Nowe zdjęcie z sesji…
Zwróć uwagę na pogrubione przeze mnie słowa. Pokazują one pomysły na pokazanie co robi artystka i jej menadżerowie, aby stale utrzymywać uwagę na najwyższym poziomie. Nawet kilka razy dziennie!
Zwróć uwagę, że promocja głównej płyty rozpoczyna się od wypuszczania kolejno wybranych pojedynczych utworów. I to czasem nawet najpierw w małym fragmencie. A nawet jeszcze w inny sposób: poprzez kontrolowany „wyciek do sieci”.
7 stycznia: Britney Spears w końcu zabrała głos w sprawie swojej kariery i zostawiła krótki wpis, dotyczący premiery nowego singla na swoim profilu na portalu Twitter. „Słyszałam, że dziś wyciekło początkowe demo mojego nowego singla. Jeśli uważacie, że jest dobre, poczekajcie do wtorku (11.01.2011), aż usłyszycie prawdziwe” – napisała piosenkarka. Do wiadomości dołączone było zdjęcie – okładka singla „Hold It Against Me”. Autorem zarówno zdjęcia jak i sesji promującej nadchodzący album jest Randee St Nicholas. (źródło: www.britneyspears.pl)
Przy tej okazji podawana jest data premiery singla. Również daty prapremiery w stacjach radiowych. A wszystko po to, aby doprowadzić wielkiego szumu wokół zasadniczej premiery – premiery albumu, która została ogłoszona dopiero 8 lutego.
Jedna z oficjalnych stron Britney Spears, Britney.com, prowadzona przez wytwórnię Jive Records ogłosiła właśnie, że oficjalna data premiery nowego albumu piosenkarki, Femme Fatale to 29 marca 2011 roku! Teledysk z kolei, będzie miał swoją premierę 17 lutego, o godzinie 9:56 czasu wschodniego (czasu nowojorskiego) na kanale stacji MTV, oficjalnym kanale VEVO, a także stronie MTV. Poniżej prezentujemy Wam również nowe zdjęcie (oraz inne dostępne) autorstwa Randee St Nicholas, wykonane na potrzeby promocji nowego albumu. (źródło: www.britneyspears.pl)
Zwróć uwagę, że w tym wszystkim istotna jest też reklama… stacji telewizyjnych. Tylko najlepsze stacje otrzymują prawa do premiery w pierwszej kolejności. To jednocześnie podnosi wartość promowanego produktu.
Ty nie musisz wykorzystywać aż najlepszych mediów (choć czasami warto i to spróbować), ale możesz choćby wejść we współpracę ze znanymi blogami, które docierają do twojej grupy docelowej.
Możesz w podobny sposób promować swój własny produkt. Wyznaczając datę premiery. Wypuszczając próbki i częściowe nagrania. Część bezpłatnie, część odpłatnie. Aby w ostatecznie zrobić mnóstwo szumu w internecie, czyli różnego rodzaju wpisów, wokół swojego produktu zanim jeszcze produkt pojawi się na rynku. Aby wszyscy zainteresowani czekali na niego z niecierpliwością.
A kiedy już produkt pojawi się na rynku, to… możesz ograniczyć czas sprzedaży. Ale tego już nie nauczysz się od Britney Spears.
Więcej podobnej wiedzy znajdziesz na stronie NatychmiastowaPomoc.pl, której otwarcie będzie 21 marca. Aby otrzymać dostęp zgłoś się na stronie NatychmiastowaWiosna.pl.