Pozycjonowanie stron internetowych, w tym również sklepu internetowego, można sprowadzić w zasadzie do trzech zasadniczych spraw. Jeśli skupisz się tylko na nich, nie ma siły, wcześniej czy później strony będą pojawiać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania Google i ruch na Twoich stronach wzrośnie.

Te trzy rzeczy można by zebrać w jednym zdaniu. Aby się wypozycojnować umieszczaj na swoich stronach i w sklepie internetowym dużo wartościowej treści oraz pisz o tym jak najwięcej w innych miejscach.

1. Dużo treści

Celem Google jest dostarczanie użytkownikom odpowiedzi na wszystkie pytania jakie mu zadają. Google skądś musi czerpać odpowiedzi na te pytania. Potrzebuje stron, do których może odsyłać.

Mimo, że wydaje się, że na wiele pytań bez problemu można już znaleźć odpowiedzi, to jednak najlepsze odpowiedzi są tylko na te najbardziej popularne pytania. Im bardziej zawężone pytanie, tym trudniej Googlowi wskazać właściwe strony.

Cokolwiek użytkownik wpisze w Google, to zawsze jakaś strona jest podawana. Tyle, że nie zawsze ta właściwa.

Dlatego własnie należy publikować dużo treści na różne tematy związane z tym co sprzedajesz. O wiele łatwiej bowiem przyciągnąć ruch na wiele różnych artykułów niż na jeden artykuł opisujący bardzo popularną rzecz.

Dotyczy to również sklepu internetowego. Wówczas jeśli chcesz, aby jakiś produkt był pozycjonowany w Google, musisz publikować różne artykuły na jego temat i linkować do tego produktu w sklepie.

Przy tej okazji zaznaczam, że pozycjonowanie sklepu powinno się sprowadzać właśnie do tego, aby pozycjonować pojedyncze produkty i strony, a nie cały sklep jako taki.

2. Wartościowa treść

Jak już napisałem powyżej, Google musi dostarczać użytkownikom odpowiedzi. Oczywiście użytkownicy Google oczekują wartościowych odpowiedzi. Oczekują, że kiedy Twoja strona zostanie im zaproponowana w Google, to znajdą na niej to, czego szukają.

Dlatego tak ważne jest, aby treści na Twoich stronach zawierały dokładnie to, czego szuka użytkownik. Muszą być wystarczająco wyczerpujące, aby użytkownik się nimi zainteresował. Aby pozostał na stronie odpowiednio długo i najlepiej, aby po przeczytaniu odpowiedzi wykonał jakąś dalszą akcję, zamiast wycofywać się i szukać odpowiedzi pod innym linkiem w Google.

Google testuje na ile strona, którą podaje w wynikach wyszukiwania, jest atrakcyjna dla użytkowników. Jeśli użytkownicy z tej strony szybko uciekają, to taka strona będzie spadać w wynikach wyszukiwania.

Dlatego właśnie tak trudno pozycjonować w Gooogle sklep internetowy. W zdecydowanej większości przypadków sklepy nie mają wystarczająco dużo wartościowych treści o produtkach, które sprzedają. Nie wystarczy mieć dużo dobrych produktów z jednym zdjęciem. Trzeba te produkty szczegółowo opisywać i zamieszczać dużo zdjęć. Z punktu widzenia czytelności sklepu często to jest trudne. Dlatego dobrą praktyką jest wspomaganie sklepu blogiem. W sklepie umieszcza się wtedy podstawowe informacje o produkcie, a na blogu pisze się o wszelkich innych sprawach, z którymi to co sprzedajesz ma cokolwiek wspólnego. Czyli wracamy do pierwszego punktu – dużo treści. Tyle, że teraz dodaliśmy, aby te treści były wartościowe.

3. Linki do Twoich treści

Wstawianie linków do swoich stron internetowych na różnych blogach, forach, katalogach, serwisach społecznościowych itp. jest podstawowym działaniem, który stosunkowo szybko może przyciągnąć Ci ruch z innych stron niż Google. Warto wspomagać się tą metodą również dlatego, że Google zwraca uwagę na to, ile linków prowadzi do Twojej strony z innych miejsc w sieci.

Choć przyznam szczerze, że nie jest to absolutnie niezbędne dla pozycjonowania. Znam strony, które niemalże nie mają linków zewnętrznych, a jednak pozycjonują się w Google i mają stamtąd ruch. Jednak jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swojego pozycjonowania w Google, to szukaj różnych sposobów na zwiększenie widoczności Twoich stron w sieci internetowej również poza wyszukiwarką.

Nie chodzi jednak tylko o to, aby wstawiać same linki. Chodzi o to, aby te linki były umieszczone w odpowiednim kontekście i w miejscach, gdzie są szanse, że przegląda dużo osób z Twojej grupy docelowej. Linki powinny być tylko częścią treści, która zachęca do kliknięcia w nie. I tu nie chodzi o to, aby było napisane „Kliknij tutaj”, ale aby było podlinkowane słowo, które jest jedną z fraz, na które chcesz się pozycjonować, czyli przyciągać do siebie klientów. Treść zawierająca link powinna być tak napisana, aby było widać, że na pewno warto opuścić aktualną stronę i powędrować do Ciebie.

Jeśli zaczniesz stosować 3 powyższe rzeczy, gwarantuję, że Twoje strony będą coraz lepiej się pozycjonować się nie tylko w Google, ale również w innych wyszukiwarkach (mam doświadczenia, że te same zasady sprawdzają się nawet w innych zagranicznych wyszukiwarkach, jak np. rosyjski yandex). Jeśli więc chcesz pozycjonować swoje strony, publikuj dużo wartościowych treści i wspominaj o nich na różnych stronach w internecie. Czy potrzebujesz do tego firmę pozycjonującą?

Zarejestruj się na webinar Pozycjonowanie na zawołanie