Usługi finansowe są jedną z tych branż, gdzie z dużym powodzeniem do zwiększania sprzedaży warto zastosować marketing relacyjny.
Wszelkie formy doradztwa mają silny element relacji z ludźmi. Aby ta więź była maksymalnie silna najlepiej zawęź swoją grupę docelową i stań się ekspertem od jej problemów przede wszystkim. Wtedy właśnie zwiększasz szansę na zaufanie, bo stajesz się większym ekspertem niemal natychmiastowo.
W doradztwie finansowym możesz na przykład skupić się na ludziach, którzy pracują na etacie i to nawet w określonym tylko jednym zawodzie.
W internecie prowadź blog z poradami finansowymi kierowanymi właśnie do tej konkretnej grupy zawodowej. Dzięki temu też łatwo nawiążesz współpracę z innymi stronami internetowymi, które też coś tej grupie sprzedają, a jest to zupełnie coś innego.
Na przykład gdyby wybrać urzędników, to jest to bardzo specyficzna grupa. Są strony, gdzie można ich spotkać. Więc łatwo się tutaj dogadać z kimś i wymienić poleceniem.
Ale najważniejsze to zwiększenie Twojej wiarygodności – skupienie się tylko na tym kliencie sprawia, że on bardziej słucha i jest skłonny bardziej ci zaufać. Tacy po prostu jesteśmy.
Zapraszam do zapoznania się z kolejnymi materiałami o marketingu relacyjnym oraz ewentualnie z całym programem Sekrety Marketingu Relacyjnego.