Czy zastanawiałeś się kiedyś co pozostanie za parę lat ze sprzedaży, której dziś prowadzisz? Czy aby tylko pieniądze, które otrzymasz za sprzedane produkty i usługi? Pieniądze pewno i tak wydasz. Bo w końcu po to przecież są.

Zastanów się czy Twoja sprzedaż zmieni czyjeś życie? A może dzięki niej powstanie coś, co przetrwa lata. Choćby we fragmentach. Tak, jak Partenon, który przetrwał 2448 lat.

Partenon, Akropol, Ateny, Grecja Partenon, Akropol, Ateny, Grecja

Jeśli zajmujesz się projektowaniem, to może ktoś zainteresuje się Twoim projektem, tak jak 2463 lata temu ktoś zainteresował się projektem Iktinosa i Kallikratesa. Może w ten sposób powstanie budowla, która przetrwa Ciebie, Twoje strony internetowe i Twojego Facebooka.

Jeśli jesteś artystą, to może Twoje dzieła zafascynują jakiegoś kolekcjonera, który zachowa je dla potomnych. Albo skontaktuje się z Tobą przez formularz na Twoim blogu i zamówi coś, specjalnie dla siebie, tak jak prawie 2,5 tysiąca lat temu zlecenie na wykonanie elementów rzeźbiarskich otrzymał Fidiasz.

Tysiące lat to długi, niemal niewyobrażalny czas. Ale jednak, są rzeczy, które przetrwały tak długo. Mamy dziś na to dowody. Dlatego najodwaźniejsi będą myśleć własnie tak daleko w przód.

Jeśli wolisz, możesz sobie nieco skrócić ten czas. Powiedzmy aż 10 krotnie. Co po Tobie pozostanie za 250 lat?

Nadal trudno to sobie wybrazić?

To zmniejsz czas Partenonu 100 krotnie. Co pozostanie po Twojej sprzedaży za zaledwie 25 lat?

W jaki sposób dziś wpływasz na życie innych ludzi? Co to zmieni za ćwierć wieku?

A może nie robisz nic takiego, co pozostanie za ten czas? Może nawet za kilka lat albo rok nie będzie miało to znaczenia? Zmień więc wówczas to czym się zajmujesz. Udoskonal, popraw, skoncentruj się na jednej najbardziej wpływowej rzeczy.

Pomyśl w jaki sposób dbasz o to, co będzie za dwadzieścia parę lat i zacznij o tym pisać na swoim blogu. Wszyscy chcemy podążać za ludźmi, którzy prowadzą nas ku świetlanej przyszłości. Bądź jedną z takich osób. Chociażby w swojej wąskiej specjalizacji. W wąskiej grupie docelowej. W wybranym asortymencie swoich produktów i usług.

W przeciwnym razie będziesz musiał namawiać ludzi na swoje produkty zamiast je sprzedawać.