Plaża, morze i dziewczyny w bikini bardzo zmieniły internetowego sprzedawcę zza biurka. Coraz bardziej ten wizerunek zaczyna mi się to podobać…

Oto następne 10 pomysłów na zmianę wizerunku – wizerunku w internecie.

POMYSŁ 1

Zmień swoje zdjęcie na stronie. A jeśli nie masz swojego zdjęcia, to jak najszybciej je tam wstaw. Ludzie lubią kupować od innych ludzi, a nie od niewiadomo kogo.

POMYSŁ 2

Umieść na swojej stronie więcej multimediów. Daj głos. Nie tylko pisz, ale również mów. Oczywiście mów przekonująco i z dużą pewnością siebie. W ten sposób przekażesz dużo więcej emocji niż w samym tekście.

POMYSŁ 3

Zmień główną grafikę strony. Bardzo szybko tym zwrócisz uwagę dotychczasowych czytelników. Warto podkreślić w tej nowej grafice coś istotnego dla twojej firmy. Coś, do czego chcesz szczególnie teraz przyciągnąć.

Mam klienta, który działa w branży typowo sezonowej. W każdej porze roku sprzedaje coś innego. W związku z tym jego blog w każdej porze roku ma inne zdjęcie w nagłówku, nawiązujące do aktualnej pory roku.

POMYSŁ 4

Zmień kolory, zmień czcionkę. Może warto dopasować kolorystykę do aktualnej największej grupy docelowej? Czy to jest ta sama grupa, która była kilka lat temu? Zwróć uwagę na aktualne trendy i modę stron internetowych. Co twoim czytelnikom, czy klientom najbardziej może się spodobać. Spraw aby łatwiej im się czytało się to co publikujesz. Jednocześnie uwzględnij swoje największe preferencje. Naprowadzaj szybciej niż dotąd na te linki, które chcesz, aby ludzie w pierwszej kolejności klikali.

POMYSŁ 5

Dodaj więcej ludzi na stronie. Nie sprzedawaj tylko za pomocą zdjęć przedmiotów. Nie sprzedawaj za pomocą samego tekstu. Dodaj fotografie przedstawiające ludzi. Ludzi, którzy mają do czynienia z tym o czym piszesz, którzy są w otoczeniu przedmiotów, którymi handlujesz. Twarz ludzka jest dla nas niezwykle wymowna. Szukaj zdjęć, które twarzą wyrażą emocje jakie chcesz przekazać. Dodatkowo zdjęcia ludzi na stronie, to coś w rodzaju sztucznego tłumu. Zawsze zwraca to jakoś naszą uwagę.

POMYSŁ 6

Zmień logo na stronie. Być może kiedy tworzyłeś logo, były inne czasy i inna była nieco wizja twojej firmy. Sprawdź czy twoje logo pasuje do aktualnej sytuacji i do obrazu twojej firmy jaki chciałbyś żeby był w umysłach potencjalnych klientów.

Na stronie internetowej bardzo łatwo zmienić logo. Jeżeli prowadzisz marketing również poza internetem, to musisz jednak ten punkt dokładnie rozważyć, z jakimi innymi kosztami to się może jeszcze wiązać.

POMYSŁ 7

Zmień slogan na stronie. Czy twój slogan pasuje do tego, do czego najbardziej lgną klienci? Czy na pewno to on przyciąga najbardziej? Być może ten slogan powstał w innej epoce, kiedy dopiero zaczynałeś. Dziś jesteś na innym etapie. Dziś możesz pochwalić się dużymi osiągnięciami. Zwróć uwagę na to w czym najbardziej chwalą cię klienci i połącz to ze swoją grupą docelową. W ten sposób stworzysz nowy slogan, dopasowany do nowych czasów w twojej działalności.

POMYSŁ 8

Zmień swój opis o sobie. Nowy wizerunek powinien pokazać cię w nowym świetle. Twoja historia na pewno zmieniła się w ostatnim czasie. Nie tylko doszły nowe elementy, wydarzenia i osiągnięcia. Zmieniło się również twoje spojrzenie na to, co robiłeś wcześniej. Więc również opis tego co było już opisane być może powinien się zmienić. Coś usuń, coś dodaj. Stwórz swoją historię na nowo.

POMYSŁ 9

Dodaj nowe opinie twoich klientów. Jest to bardzo skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. W tym przypadku to nie ty zmieniasz ten wizerunek, ale zmieniają go twoi zadowoleni klienci. Zbierz wszystkie opinie o sobie i swojej firmie z emaili, z listów, z rozmów. Jeśli trzeba zadzwoń do niektórych klientów i zapytaj dlaczego u ciebie kupują. Nagraj tę rozmowę i dodaj na stronę opinie audio. To jest dopiero najprawdziwszy obraz tego co robisz, tego co sprzedajesz.

POMYSŁ 10

Zmień układ strony internetowej. Wyciągnij wnioski z dotychczasowej działalności, uwzględnij swój rozwój i dostosuj stronę do nowego etapu rozwoju swojej internetowej sprzedaży. Bo zawsze zmiana wizerunku oznacza też nowy etap wewnętrzny. Czy tego chciałeś, czy nie. Przecież sam też wchodzisz na swoją stronę. Jeżeli dotąd tego nie robiłeś, to wyrób sobie taki nawyk. Najłatwiej jest z blogiem, bo i tak często tam wracasz, aby choćby regularnie pisać (jeżeli nie piszesz regularnie, to nie ma sensu prowadzić bloga).

Ciekaw jestem który z tych pomysłów odpowiada ci najbardziej? Który byś najpierw wprowadził?

Jutro zobaczysz które ja wprowadzę u siebie!