Ludzie biznesu biją brawo podczas prezentacji - SprzedawcaInternetowy.pl

Czy warto samemu robić prezentacje, czy lepiej to zlecić?

To zależy. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, to zazwyczaj nie masz zbyt dużo czasu i fajnie jest pewne rzeczy oddelegować.

Jednak czasami wykonanie prezentacji może być korzystniejsze, mimo, że kosztuje czas.

Przyjrzyjmy się co składa się na techniczną stronę zrobienia prezentacji:

  1. Power Point: szablon graficzny, ilustracje, tekst, animacje, wideo, dźwięk (np. wyceniane przez agencje dezajnerskie na ok. 80 zł/slajd, czyli np. 20 slajdów=1600 zł)
  2. Prezi: koncepcja prezentowania, kolorystyka, ilustracje, teksty, animacje, wideo, dźwięk.
  3. Nagranie prezentacji z głosem i obróbka wideo (ok. 1000 zł za 1 godz.).
  4. Publikowanie prezentacji wideo: hosting.

Samodzielne wykonanie prezentacji pomaga w udoskonaleniu treści i sposobu przekazu wiedzy. Prezentacja to niby oprawa. ale okazuje się, że jej samodzielne tworzenie wpływa również na naszą kreatywność i pomaga ją dopracować również od strony treści. Pobudza zmysły (np. kiedy dobieramy audio i wideo). W efekcie czujemy taką prezentację całym sobą.

Ważne tylko aby to dobrze wyglądało i w ogóle dało się zrobić. A do tego potrzebujesz po prostu umiejętność posługiwania się narzędziami. Inwestujesz raz czas w instrukcje krok po kroku i nie tylko oszczędzasz na wydatkach, ale również masz swoje własne prywatne dzieło. To trochę jak pisanie książki. Niby też można zlecić.

Ale najważniejsze są korzyści z prezentacji (pamiętaj, że z każdej prezentacji możesz zrobić film).

  1. Prezentacja produktu: w zależności od ceny i marży tego co sprzedajesz. Raz zrobiona prezentacja może sprzedawać latami. Policz swój roczny zysk ze sprzedaży i oblicz z tego choćby 10%.
  2. Prezentacja firmy: wpływa na PR twojej działalności. Przeznacz choćby powiedzmy 1% swojego rocznego obrotu na ten cel.
  3. Prezentacja wiedzy: do budowania listy potencjalnych klientów. Jaki procent osób z twojej listy później staje się twoimi klientami? Ile przeciętnie kupują? Policz choćby w skali roku. Weź i przeznacz na dobre prezentacje powiedzmy 2%.

Ile ci wyszło razem? Ile warto zainwestować?

Jeżeli tyle zainwestujesz, to masz gwarancję, że nie stracisz. Bo cała reszta to Twój zysk.

Ale najważniejsze, to co możesz zyskać dzięki dobrej i oryginalnej prezentacji, która zapada w pamięć?

  • nowych klientów,
  • więcej sprzedaży,
  • nowych partnerów,
  • nowego dobrego inwestora,
  • nowe kontrakty
    itp.

Dobre prezentacje do inwestycja, która się opłaca. Wpływa bowiem na odbiór twojej działalności przez otoczenie. A to przekłada się w konsekwencji na sprzedaż.

A więc oceń ile warto zainwestować w prezentacje i podejmij decyzję, że to zrobisz.